Archive for Disember 21, 2015

Azman Mokhtar Dapat Sambung Kontrak? Perform Sangat ke AMOK ni?

Sebenarnya, tak susah pun nak excel dalam korporat Malaysia ni. Ada cable. Jaga boss baik. Walaupun tak perform, nasib mesti baik punya. Yang penting, apa sahaja surat yang sampai, siap dengan minit yang terang dan jelas, buat sahaja. Insya’Allah panjanglah umur dalam korporat Malaysia.

AMOK memang handal bab jaga cable ni. Semua cable dia jaga. Sampaikan tak ada orang inner circle yang rasa kecil hati. Keliling dia jaga.

Kalau nak ikut performance, 2015 ini kita anggap macam tahun malap Khazanah Nasional. Macam-macam jadi.

Yang peliknya, dalam banyak hal AMOK ini tidak pun ke depan mempertahan Kerajaan dan Najib. Dalam banyak kes, dia senyap dan hanya jadi pemerhati. Orang balun MAS pun dia senyap. Orang tak setuju lantik CEO orang luar pun dia senyap.

Untung jadi AMOK. Duduk atas duit. Buat lah apa sahaja, tetap berada dalam good book di PMO. Walaupun tidak sehandal mana.

Kita tak ada lah kata Khazanah gagal teruk. Tapi kalau orang yang sama selama 15 tahun, kita boleh agak apa kartel yang ada di Khazanah itu. Pusing-pusing akan dapat kepada orang yang sama.

Nama-nama seperti:-

CIMB

SunLife Malaysia

Acibadem Sigorta

Iskandar Investment

Medini

UEM Sunrise

8990Holding

Axiata

TM

TIME

TNB

SWEC

Pinewood Studio

Cenviro

Cenergi

Ini semua syarikat-syarikat yang Khazanah ada kepentingan. Ada yang bagus, ada yang suam kuku.

Tapi disebabkan AMOK pandai jaga orang, dia dapatlah duduk di Khazanah selama 15 tahun. Pencapaian luar biasa.

Mungkin AMOK elok berada dalam Kabinet selepas daripada ini. Supaya AMOK pandai bercakap dan boleh mempertahan Kerajaan dan bukan hanya senyum mempertahan kapitalis yang ada dalam Khazanah semata-mata.

Disember 21, 2015 at 12:30 pm 1 komen


Disember 2015
I S R K J S A
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,347,776 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • ICSB TINGKAT KEUNTANGAN 4 KALI GANDA PADA TAHUN 2021
    Innoprise Corporation Sdn. Bhd. (ICSB) anak syarikat Kumpulan Yayasan Sabah (KYS) pada tahun 2021 telah mendapat keuntungan sebelum cukai sebanyak RM424 juta berbanding RM112 juta pada tahun 2020, peningkatan RM312 juta merupakan 4 kali ganda. Peningkatan keuntungan tersebut disumbangkan oleh kenaikan hasil daripada RM819 juta pada tahun 2020 kepada RM1.2bil […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Why You Should Be Eating Citrus Fruits For Breastfeeding
    Citrus fruits are a great source of Vitamin C, which is important for breastfeeding mothers. Vitamin C helps to support the immune system and can help to prevent illness. Additionally, citrus fruits are high in fiber which can help to keep your digestive system healthy. Orange is one of the most popular fruits in the […] The post Why You Should Be Eating Cit […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • ICSB TINGKAT KEUNTANGAN 4 KALI GANDA PADA TAHUN 2021
    Innoprise Corporation Sdn. Bhd. (ICSB) anak syarikat Kumpulan Yayasan Sabah (KYS) pada tahun 2021 telah mendapat keuntungan sebelum cukai sebanyak RM424 juta berbanding RM112 juta pada tahun 2020, peningkatan RM312 juta merupakan 4 kali ganda. Peningkatan keuntungan tersebut disumbangkan oleh kenaikan hasil daripada RM819 juta pada tahun 2020 kepada RM1.2bil […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Why You Should Be Eating Citrus Fruits For Breastfeeding
    Citrus fruits are a great source of Vitamin C, which is important for breastfeeding mothers. Vitamin C helps to support the immune system and can help to prevent illness. Additionally, citrus fruits are high in fiber which can help to keep your digestive system healthy. Orange is one of the most popular fruits in the […] The post Why You Should Be Eating Cit […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada