Sarawak Report Melampau

Januari 19, 2016 at 12:02 pm 3 comments

Sarawak Report cuba nak main perang psikologi dengan mengatakan ada 37 caj tuduhan yang akan dikenakan terhadap PM. 37! Tak tahulah mana SR dapat sumber ini, tetapi cukup bodoh untuk SR menggunakan angka ini.

Kredibilitui SR merosot teruk. Sangat teruk. Apabila SR menggunakan angka yang berlebihan seperti ini, ianya membayangkan kebodohan melampau portal tersebut. Kita ingat SR ini hebat dan ada stature tersendiri. Rupanya terpedaya juga dengan permainan minda orang.

Katanya ada grup email blogger pro-Najib yang sengaja sebarkan angka 37 ini. Kononnya dapat tip off daripada sumber dalaman SPRM.

Satu email dihantar ke SR. Sengaja nak tengok samada SR akan guna dan jatuh dalam permainan yang sama.

Nah, SR pun guna dan cuba sebarkan dakyah yang sama.

SR patut lebih hati-hati dengan perkara ini. Jangan ikut sahaja email yang entah datang dari mana.

Game nak musnahkan SR (secara halus) ini katanya perancangan hebat pakar ICT di PMO. Kita pujilah strategi Dato’ muda ini. Cukup hebat.

Tak sia-sia PM hantar ke luar negara kalau pandai macam ini.

Tak usahlah 37. Nak lepas 2 kes pun berat.

Advertisements

Entry filed under: Perdana Menteri, PM, Sarawak Report, Uncategorized. Tags: , , , , , .

Adenan Satem Patut Bertenang. Jangan Tekan Najib Razak. Sayonara Mukhriz

3 Komen Add your own

  • 1. Sarawak Report Melampau | Berita Malaysia  |  Januari 19, 2016 at 12:18 pm

    […] Source:: gelagatanwar.wordpress.com […]

    Balas
  • 2. peribadirasulullah  |  Januari 23, 2016 at 9:11 pm

    Mohon Maaf Tumpang Iklan
    BERITA GEMBIRA , TAWARAN TERISTIMEWA ALLAH SWT UNTUK ANDA …
    PAKAIAN, MINUMAN DAN MAKANAN SYURGA UNTUK KITA NIKMATI.
    Rasulullah SAW tidak bernah berbohong dan janji Allah SWT sentiasa benar, renungilah hadis-hadis yang kami rakamkan dalam risalah ini.
    السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
    Tuan Sri/Puan Sri, Dato’ Sri/Datin Sri, Dato’/Datin, /Prof. Dr./Tuan/Puan,
    Muslimin/Muslimat, Saudara/Saudari

    Kepada Sesiapa Yang Berkenaan

    Tuan/Puan,
    Merujuk kepada perkara di atas, dengan rendah hati saya Ustaz Amin bin Mohamed (Pengerusi Ihya Assunnah Solution – Malaysia ) sahabat karib kepada Ustaz Mohd Amin bin Ismail (Mudir Pondok An-Nuur Kampot,Kemboja) memohon jasa baik pihak puan untuk membantu memberikan sumbangan dana. Sumbangan ini adalah demi membantu meringankan beban dan tanggungan kami untuk membiayai pembelian keperluan asas para pelajar terutama beras, bil eletrik dansebagainya.
    DENGAN CARA ANDA MENDERMA UNTUK MEMBELI BERAS BAGI MEMBERI MAKAN KEPADA PARA HAFIZ YANG SENTIASA BASAH BIBIR MEREKA DENGAN KALIMAH SUCI AL-QURAN, SEOLAH-OLAH ANDA TELAH MENEMPAH SEBUAH HIDANGAN UNTUK KELUARGA ANDA DI SYURGA NANTI.
    SETIAP BIJI BERAS YANG ANDA LABURKAN UNTUK MEREKA YAKINLAH IANYA AMAT BERNILAI DISISI MEREKA DAN BEGITU JUGA NILAINYA DI SISI ALLAH SWT – SEMOGA ALLAH SWT MENGGANJARI SEDEKAH ANDA DENGAN GANDAAN DAN REZEKI YANG TIDAK BOLEH DI NILAI OLEH MANUSIA , AMIN YA RABBAL ALAMIN.
    Sabda Nabi SAW…
    ☛Daripada Abu Said al-Khudri r.a, dari Nabi S.A.W,
    Baginda telah bersabda yang maksudnya:
    ”Mana-mana orang mukmin yang memberi makan kepada seorang mukmin semasa ia lapar, nescaya Allah memberi makan kepadanya pada hari kiamat dari buah-buahan Syurga dan mana-mana orang mukmin yang memberi minum kepada seorang mukmin semasa ia dahaga, nescaya Allah memberi minum kepadanya pada hari kiamat dari minuman syurga yang tersimpan dengan sebaik-baiknya dan mana-mana orang mukmin yang memberi pakai kepada seorang mukmin semasa ia memerlukan pakaian, nescaya Allah memberi pakaian kepadanya dari pakaian syurga.”
    (At-Tirmidzi)

    ☛Dalil al-Quran:
    Bandingan (sedekah) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya. (surah Al-Baqarah, 2: 261)
    ☛Orang-orang yang menafkahkan hartanya di malam dan di siang hari secara tersembunyi dan terang-terangan, maka mereka mendapat pahala di sisi Tuhannya. Tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati. (Quran surah Al-Baqarah, 2: 274)
    ☛Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum sampai ajal maut seseorang dari kamu, ( kalau tidak ) maka ia ( pada saat itu ) akan merayu dengan berkata : Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya jika Engkau lambatkan kedatangan ajalku sekejap lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang yang soleh. (Al-Munafiquun: 10)
    ☛Dari Amru bin Auf RA katanya Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya sedekah seseorang Islam itu memanjangkan umur dan mencegah daripada mati dalam keadaan teruk dan Allah SWT pula menghapuskan dengan sedekah itu sikap sombong, takbur dan membanggakan diri (dari pemberiannya). (Hadith Riwayat Bukhari)

    Kami sebagai sahabat kepada ustaz Mohd Amin bin Ismail, Mudir Pondok An-Nuur amat bersimpati dengan nasib para pelajar Pondok An-Nur Kampot Kemboja yang amat dhaif sehingga ustaz Mohd Amin bin Ismail merayu dan memohon bantuan beras untuk saraan hidup para hafiz. Namun disebabkan saya juga insan biasa tidak mampu menunaikan permintaan ustaz Mohd Amin keseorangan. Kepada mereka yang baik hati dan berhajat untuk membantu ustaz Amin bin Ismail boleh hubungi +855 87638 544 atau salurkan bantuan anda ke dalam akaun ☛ 160 02 002534 (Kemboja).
    Pihak Pentadbir Pondok An-Nuur Kampot, Kemboja amat memerlukan sumbangan dan derma bagi menyiapkan pembinaan masjid dan keperluan pelajar terutama sumbangan beras sebanyak USD250 untuk membeli 500 kg.beras setiap bulan. Kini pihak pentadbir terpaksa berhutang dengan pihak pembekal kerana tiada sumbangan daripada mana-mana pihak. Saya sebagai seorang sahabat sedia membantu menyampaikan amanah anda melalui Pertubuhan Ihya Assunnah
    ( Akaun Maybank ☛ 553131011505 – Malaysia ) atau hubungi 019-9576237 untuk keterangan lanjut.
    Semoga Allah SWT mempermudahkan urusan Ustaz Mohd Amin dalam mentadbir Pondok An-Nuur ,Kampot , Cawangan Kemboja,
    Amin Ya Rabbal Alamin.
    Setiap sumbangan anda terlebih dahulu kami ucapkan jutaan terima kasih dan bagi memudahkan niat ikhlas anda semasa menghulurkan sumbangan, sila emailkan kepada kami maklumat sumbangan anda atau sebarang cadangan serta komen.
    email kami :
    ihyaassunnah68@gmail.com
    https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel
    In Sya Allah, Kami tidak akan lupa berdoa kepada Allah SWT segala kebaikan untuk para penderma, kepada semua umat Islam Syria, Iraq dan Mesir serta lain-lain negara umat Islam yang dizalimi. Kami di bumi Kemboja tidak mustahil menerima nasib yang sama di suatu hari nanti (nauzubillah min zalik), oleh itu kami mengambil kesempatan di atas nikmat keamanan yang ada untuk cuba bangun membina syiar Allah SWT dengan cara yang berhikmah agar tidak menyentuh budaya tempatan golongan belum Islam agar tidak sinar cahaya Ilahi di bumi Kemboja tidak akan padam.
    Peperangan yang berlaku di dunia Islam kini adalah pasaran dan tawaran terbuka Allah SWT untuk menguji orang-orang mukmin yang benar-benar mencari pahala untuk bekalan Syurgawi.
    Hanya mereka yang benar-benar cintakan Allah SWT dan Rasulullah SAW sahaja yang sanggup membantu umat Islam yang sedang dikepung dan fitnah oleh media milik mereka yang merancang untuk memadam agama Allah SWT secara terancang.
    Umat Islam dihalang dan ditipu oleh media agar umat Islam tidak membantu sesama mereka . Marilah kita berusaha dan mengadu kepada Allah SWT agar kita diberi hidayah dan semangat untuk membantu agama Allah SWT. Jauhilah fitnah dajjal yang menyesatkan dunia Islam dan umat Islam.
    Salam Persaudaraan Islam dari kami untuk semua dengan lafaz suci
    السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
    و جزاكم الله خير الجزاء فى الدنيا والآخرة على مساهمتكم لرفع كلمة الله فى كمبوديا خاصة وفى كل مام عامة
    … أمين يا رب العالمين.
    Sekian, Wassalam dan jutaan terima kasih.

    Balas
  • 3. sniper  |  Februari 2, 2016 at 12:48 am

    jika dah tau sarawak report tu penipu, SAMAN JE LA… nak tunggu apa lagi… haishhh benda mcm ni pun x boleh nak nampak lagi… masih lagi ramai yang BUTA… otak masing masing dah x boleh fikir. semua rakyat nampak apa yg sedang berlaku la…cukup cukup la jadi penjilat.. aku ni sayang kan umno… tapi kalo mcm ni caranya xtau apa aku nak cerita kan pada orang bawahan..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2016
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Capaian Umum

  • 75,314,742 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 5 UNDERWATER MAILBOXES AROUND THE WORLD
    Underwater Mailboxes Around The WorldBy Kaushik, Amusing Planet, 25 April 2017.Remember the last time you were diving underwater and you suddenly remembered an important letter you had to post that very instant? Yup, it has happened to all of us. Fortunately, these five places has us covered.1. Hideaway Island, VanuatuThe underwater post office off the coast […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • IPIC-1MDB: M'sia jaga airmuka Abu Dhabi; Stop taktik basi tuduh guna soalan
    Kalau nak tuduh, teruskan tuduhan.Bila tanya soalan panjang-panjang hanya menunjukkan Din Pagoh dan PPBM tiidak faham isu dan hanya propaganda menuduh tanpa tuduhan jelas dan bukti.Din Pagoh renti soal macam tunggul, Jelaskan pertuduhan dan buktihttp://snapshot2016.blogspot.com/2017/04/din-pagoh-usah-soal-soal-macam-tunggul.htmlSeperti Jo Ghani jelaskan, pen […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: