Majlis Tertinggi Mesti Berani!

Februari 25, 2016 at 6:26 pm 5 comments

Ada benarnya kata Nazri Aziz, MT tak boleh lagi nak duduk diam dengan perangai primadona Muhyiddin. Sudah-sudahlah tu. Cubaan menggambarkan diri macam tak ada dosa tu yang mahal tu. Macam dia bersih sangat.

Muhyiddin patut ambil masa, cuba tengok balik apa kesilapan yang pernah dia buat dulu-dulu. Pertama, jahanamkan politik Tan Sri Othman Saat di Johor. Bukan setakat ambil jawatan, malah hina Tan Sri dengan sehina-hinanya. Anak-anak Tan Sri pun habis kena rembat oleh Muhyiddin.

Lepas tu mula dekatkan diri dengan Anwar. Kawan. Masuk circle. Bantu duit. Beri macam-macam kepada penggerak politik Anwar. Maka, naiklah Muhyiddin dengan tangannya sentiasa berada di pinggang Anwar.

Sekarang ini Muhyiddin nak tunjuk dia baik dan alim.

Eh, tak ada masalah. Elok pandang diri dan berhenti dengan terhormat. Ambik apa yang dapat. Cukup cukuplah bawak berehat.

Harta Muhyiddin, 13 keturunan pun tak habis makan.

Harta para pegawai Muhyiddin, 3 keturunan pun masih cukup. Termasuklah Marzuki, Nizar, Nardin, Ainon dan segala tok nenek yang ada dalam tu.

Beri Najib cukup masa untuk kembalikan kepercayaan rakyat. Kalau degil, elok sangatlah MT buat keputusan GANTUNG mamat sorang ni.

Jangan bagi dia buat onar. Dia pun bukannya baik sangat.

Mahadzir Khalid kalau jahat, boleh tunjuk senarai tender makanan bermasak/keselamatan dan segala macam lagi yang difaraid sesama sendiri. Belum masuk tender ICT yang sentiasa diberikan kepada menantu.

Esok, MT mesti buat keputusan berani. Gantung dahulu Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden. Berkuatkuasa serta merta.

Advertisements

Entry filed under: UMNO, Uncategorized. Tags: , , , , .

Shahril Hamdan, Edelman & Masa Depan Pemuda Rahman Dahlan Lemah Sebagai Pengarah Strategik – Lantik Nazri Aziz!!!

5 Komen Add your own

  • 1. Majlis Tertinggi Mesti Berani! | Berita Malaysia  |  Februari 25, 2016 at 6:34 pm

    […] Source:: gelagatanwar.wordpress.com […]

    Balas
  • 2. Darman Marwan  |  Februari 25, 2016 at 9:09 pm

    Pertamanya saya tidak pernah tahu siapa sebenarnya Gelagat Anwar ini dan berharap sebelum pru14, GA ada keberanian utk memberitahu diri sebenar beliau. Mari kita perkenalkan satu budaya blogging atau FBooking dsb yg berhemah, berani dan telus. Kita menulis, kita lah mesti berani akauntable.

    Kelihatannya dlm UMNO tidak ada lagi pemimpin yg bersih. pejuang rakyat, penjaga maruah dan semuanya tiada integriti.

    Pd saya kedudukan perkara adalah spr berikut:
    TSMY mula mula menyentuh isu 1MDB pd program tertutup UMNO di ILMU, Janda Baik. Videonya menjadi viral tetapi tiada tindakan disiplin terhafap TKB yg merakamnya meskipun zahid hamidi betjanji akan mengambil tindakan. Kali kedua TSMY menyentuh 1MDB ialah semasa perasmian Persidangan UMNO Bhg Cheras. Kedua-duanya dlm program UMNO. Selepas itu wujud prelude utk singkirkan tsmy dari jawatan tpm. Akhirnya Najib memecat tsmy. Memang itu prerogatif DSNajib tetapi prerogatif tidak bermakna ia benar dan betul. Bahkan Najib sendiri pun tidak pernah memanggil tsmy bersemuka utk mendapatkan penjelasan akan perbuatan tsmy tersebut.

    Skandal 1MDB telah memburukkan imej kerajaan dan integriti Najib dipertikaikan. Kerajaan menyuntik RM950 juta bagi membayar sebahagian komitmen 1MDB. Tetapi wang usd1.83bilion yg digunakan sbg equity dlm JVC dgn Petrosaudi tidak pernah Najib perjelaskan dari manakah datangnya USD1.83bilion tersebut. Dari kantong kerajaan?

    Selain skandal 1MDB, derma RM2.6 bilion, duit RM42juta, gaya mewah Najib dan isteri, larinya Najib dari Nothing2Hide meragut sisa-sisa intergriti Najib. Ramai ahli UMNO dan rakyat yg tidak boleh lagi menerima Najib akibat integriti yg diperyikaikan. Semua isu ini menjadi sebutan rakyat, kemarahan dan kekecewaan rakyat. Tidak ada pemimpin UMNO dan kerajaan yg memperjuangkan keresahan rakyat ini. AG diganti, PAC dilumpuhkan sementara cadangan BNM terhadap 1MDB ditolak dgn alasan yg jika orang kerja dgn Bank komersial akan menggeleng kepala.

    Apakah salah lagi utk tsmy bersuara kpd ahli ahli UMNO di PD itu meskipun ucapan tsmy mengguris Najib?? Najib mengguris hati dan perasaan rakyat ramai dan ahli ahli UMNO. Jika tsmy digantung dari jawatan, ia tidak menguatkan umno dan najib. Isu dan skandal najib tidak akan mati bahkan akan timbuk membara semada pru14 nanti. Sebagaimana GA menyebut sejarah tsmy, begitulah juga rakyat akan menyebut keburukan dan skandal najib. Siapakah pemimpin yg boleh menyelamatkan umno masa kini? Siapakah pemimpin umno yg masih betsih. Wahai GA, ketaatan dan kesetiaan adalah kpd parti dan ia mengatasi individu wp presiden. Usah sokong membawa rebah.

    Darman Marwan

    Balas
  • 3. Darman Marwan  |  Februari 25, 2016 at 9:23 pm

    Boleh gantung jawatan tsmy jikka najib yakin yang beliau tidak akan di dakwa di mahkamah dan siadatan negara negara luar juga membersihkan ds najib. Jika tidak, menggantung tsmy tidak mampu menutup mulut tsmy dan rakyat ramai. Baik azalina, nazri hatta zahid hamidi pun tidak bersih. Apabila mereka ini pula jatuh, GA akan mengungkit pula keburukan mereka. Itulah budaya melayu umno.

    Balas
  • 4. Man koboi  |  Februari 26, 2016 at 5:31 am

    Hmm… gang dedak yg sama jugak.

    Balas
  • 5. joh loh  |  Februari 26, 2016 at 6:11 am

    Wow.. harta muhyidin 13 keturunan xabes mkn..
    Kalau 2.6B tu brape keturunan ek?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2016
I S R K J S A
« Jan   Mac »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

Capaian Umum

  • 75,323,955 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: WATCH THIS INCREDIBLE FRESHLY REMOVED HUMAN BRAIN
    What does the human brain really look like when it's freshly removed? In this teaching video by the University of Utah Neuroscience Initiative, Professor Suzanne Stensaas of the University of Utah School of Medicine demonstrates the properties and anatomy of an unfixed brain. (WARNING: The video contains graphic images.)[Source: University of Utah Neuro […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Peter Bellew dedah Madey bohong dalam biography
    Dalam sidang akhbar Peter Bellew seperti mana dalam video di  https://www.facebook.com/130292657037346/videos/1572962909436973, CEO.Msia Airlines Bhd, Peter Bellew dedahkan percanggahan penuh pembohongan tulisan Mahathir dalam biography Doctor in the House.Berpura2 #taktau.Kenyataan penuh Peter Bellew seperti berikut:Peter Bellew – 22 OctoberThank you for jo […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Dana RM7.5bilion KKLW: Hak Rakyat Luar Bandar Dinafikan
    1. Siasatan SPRM terhadap dana RM7.5bilion KKLW hampir “full circle”. Mereka yang pernah menjadi “inner circle” rata-rata sudah ditahan reman. Kalau melihat modus operandi penahanan, memang terlihat bahawa target utama adalah Datuk Shafie Apdal.2. Dalam skandal sebesar ini, memang sah dilakukan oleh seseorang yang mempunyai kuasa. Memang daripada segi argume […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada

%d bloggers like this: