Rahman Dahlan Lemah Sebagai Pengarah Strategik – Lantik Nazri Aziz!!!

Februari 26, 2016 at 1:33 pm 6 comments

Antara kesilapan yang patutnya dielak oleh parti adalah membenarkan seorang Menteri perasan pandai dari Sabah menjadi Pengarah Strategik. Tak ada apa yang strategik pun kita dengar dari Rahman Dahlan. Syok sendiri. Bongkak begitu sahajalah.

Masalah dengan pimpinan kita ini, bila seorang yang kuat bercakap dianggap strategik dan pandai. Sedangkan apa yang dia cakap tak membantu parti pun. Tak membantu Presiden pun.

Balik-balik cerita Kementerian. Balik-balik cerita pasal pembaharuan PBT. Apa dia buat untuk parti.

Samalah juga dengan kes Irmohizam (Ketua Strategi UMNO). Apa yang dia buat? Apa yang Irmo bantu gerakan UMNO di Selangor. Masih dengan konsep belia 4B yang sudah lapok.

Rahman Dahlan kena belajar banyak dengan Nazri Aziz. Sekali dia sungkit isu, habis berterabur gigi musuh. Muhyiddin pun tersembam. Shapie Apdal pun tersembam, Habis orang semua tak tahu nak kata apa.

Nazri Aziz tak tahu takut. Sultan pun dia balun. Tengku Mahkota pun dia balun. Ini baru padu.

Ini baru strategik. Bukan buat benda-benda bodoh dalam twitter tu.

Apa sahaja yang Rahman berjaya setakat ini? Cuba beri contoh? Ada?

Sembang kosong pun boleh lah.

Rahman ini hanya mengharapkan kuota Sabah sahaja. Selamat kerana kuota. Kalau harap performance, hancur.

Kementerian ke mana. Strategik ke mana. Apa pun tak terbawa.

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , .

Majlis Tertinggi Mesti Berani! c& Politik Solo

6 Komen Add your own

  • […] Source:: gelagatanwar.wordpress.com […]

    Balas
  • 2. afeez  |  Februari 26, 2016 at 2:53 pm

    siapa yg tulis ni?rasa nazri tu hebat? bodoh mcm nazri jugak.bila nazri menyalak.semua rakyat makin menyampah dgn najib dan umno.bagus la ada nazri cepat sikit jahanam umno.kau ingat tun ,muhyiddin goyang dgn nazri ke?nazri tu telo x de..ckp depan tengku mahkota depan2 lah dia nk whack.x berani…kau jilat lah bontot nazri

    Balas
  • 3. afeez  |  Februari 26, 2016 at 2:54 pm

    bodoh mcmnazri sape yg tulis ni

    Balas
  • 4. Man koboi  |  Februari 26, 2016 at 10:29 pm

    Hmmm…nazri aziz ? Jaga keluarga pun hancur… bini tua ke sungai… anak sendiri ke laut.. dah tak ada org ke nak harap jaga strategi umno ? Setakat cakap depan reporter atau tembak dari jauh boleh lah… strategi jaga bini muda boleh la… kur kur kur

    Balas
  • 5. fjuara  |  Februari 28, 2016 at 9:53 pm

    Perang Siber Bergegar 2017 – ‘UMNO Perlu Ditanam’
    >>> Klik Di Sini <<<
    ‘UMNO Wangi Hingga Ke Tahi’ – Penjilat Tegar
    >>> Klik Di Sini <<<

    Anak Muda Selangor Makin SAYANG Azmin – Utusan Mengaku Salah
    >>> Klik Di Sini <<<
    UMNO BODOHKAN PAS – PAS Tiada Dlm Kabinet Baru UMNO-PAS
    >>> Klik Di Sini <<<

    Pukulan Maut Anak Johor – Kami Tak KEBULUR Jawatan Dlm UMNO!
    >>> Klik Di Sini <<<
    UMNO Terengganu Kekal Perjuangan TerBODOH Spjg Zaman – Tun M
    >>> Klik Di Sini <<<

    Rakyat RAYU Anwar Dibebaskn & Pbunuh Antartuya DiTANGKAP!
    >>> Klik Di Sini <<<

    Balas
  • 6. karim  |  Mac 1, 2016 at 9:09 am

    Apa yang hebatnya nazri teksi tu?Selain dari penjilat no 1 mana2 pm yg naik supaya jawatan dia sebagai menteri dikekalkan.Setakat lantik anak sendiri jadi pegawai khas bolehlah.Ingat ada orang takut ke setiap kali nazri bersuara?Ceh..rasa makin meluat dan nak ludah muka dia ada lah.Nazri adalah liabiliti terbesar pada umno selain najib.Orang jauhkan diri dari umno pun pasal dua orang inilah.

    Nazri yg cakap tak pakai otak ni pun ada orang puji.Ceh

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Februari 2016
M T W T F S S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29  

Capaian Umum

  • 75,310,980 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 DISGUSTING BEAUTY TREATMENTS
    10 Disgusting Beauty TreatmentsBy Ben Gazur, Listverse, 25 February 2017.How far are you willing to go to get the hot new look? Much of human history has been driven by the desire to present ourselves in our best light. As it turns out, there’s not much that people won’t do in their struggle to be attractive. Here are ten of the grossest things people have t […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • 22 tahun PM, Saudi tak hingin lawat Madey
    PRIME MINISTER NAJIB RAZAK WELCOMES KING SALMAN'S VISIT TO MALAYSIA, ANTICIPATES INCREASED TRADE LINKS AND PEOPLE TO PEOPLE TIES24th February 20171.      This weekend, we will welcome His Majesty King Salman Bin Abdulaziz Al-Saud, the Custodian of the Two Holy Mosques, for a State Visit to Malaysia at the invitation of Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • LAPORAN TERKINI DARI NAUTICAL ALIYA
    MEMASUKI hari kelima pelayaran, kapal Nautical Aliya yang membawa pelbagai bentuk bantuan daripada rakyat negara ini kini sudahpun memasuki perairan Myanmar dengan keadaan cuaca dan laut yang baik, ia membantu memudahkan pelayaran.Wakil Perak Today berkata, sekitar jam 11 pagi tadi (waktu Malaysia), Nautical Aliya telah dihampiri Kapal Peninjau Tentera Myanm […]

RSS Musram Rakuman

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Perlukah Rakyat Sokong Pemimpin Tamak?
    Perlu anda tanya diri anda, apa yang belum diperolehi Tun Dr Mahathir, Tan Sri Muhiyiddin, Datuk Shafie Apadl, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan lain-lain mantan pemimpin Umno? Hanya kematian sahaja belum mereka rasa, manakala semua nikmat dunia mereka sudah rasa dan pernah miliki.Mengapa selepas memiliki semua nikmat dunia melalui Parti Umno, kemudiannya mereka […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: