Mukhriz Masih Mahu Bersama UMNO?

Mac 3, 2016 at 10:11 am 7 comments

Cukup pelik kalau mereka yang pandai balun, hentam, ulas dan kritik YAB Presiden, masih mahu bersama dengan parti yang mereka sendiri tak percaya dan dah benci. Ulang kali berkata, jadi mangsa itu dan ini, konspirasi, orang benci, saya teraniaya dan sebagainya.

Kita boleh guna macam-macam teori. Tapi mungkin kita sendiri pun tak ikhlas bantu parti dan rakyat. Sampai kita pun tak buat kerja. Bila kena terajang, baru lah nak tonjol diri sebagai pejuang.

Cukup pelik, bila kita duduk minum di area Tropicana (PKR HQ), orang semua cakap pasal Mahathir, pasal Muhyiddin. Bagaimana kalau PKR mampu tarik mereka berdua, maka akan banyak bantu parti dan negara.

Mukhriz tak ada orang sebut langsung. Macam tak wujud.

‘Anak Tun M itu satu sen pun tak guna. Kalau ambil, buat rosak parti adalah’. Sampai ayat itu yang keluar. Nampak sangat, kepimpinan tidak dihargai.

Kena ingat, Mukhriz adalah Naib Presiden nombor 4 dalam pemilihan UMNO lalu. Tapi kalau bertanding lagi sekali, rasanya mahu jatuh nombor 18. Tak ada ranking. Tak pandai jaga orang.

UMNO atau parti politik bukannya ANSARA YB Mukhriz ooi. ANSARA boleh lah buat macam Kelab Peribadi. Jaga dua tiga orang. Jaga Sazmi Miah. Jaga Dr Halim. Jaga dua tiga orang, selesai masalah. Ini parti politik.

Sebab itu, ahli politik yang selalu kena *mandi* (ditewaskan) perwakilan ini elok bersara atau cari parti lain. Tak ada harapan dah.

Diri sendiri pun tak terjaga.

Elok Mukhriz pastikan Azimi, Sazmi, Anas, Peja dan kutu-kutu ANSARA lain kaya raya. Cukup lah.

Kawan-kawan PKR HQ kata, Mukhriz ni kalau bertanding dalam PKR, dapat nombor 78 pun belum tentu.

Advertisements

Entry filed under: Mukhriz Mahathir, UMNO, Uncategorized. Tags: , , , , , , , , , .

PKR Jadi Destinasi Impian Muhyiddin? Mahathir Sudah Tidak Ada Aura!!!

7 Komen Add your own

  • 1. Pro_UMNO  |  Mac 3, 2016 at 11:54 am

    Mukhriz agak baru dalam arus politik tapi terlalu cepat naik…tu yg bahaya kalau terlalu cepat naik

    Balas
  • 2. anon  |  Mac 3, 2016 at 2:11 pm

    Bodohnya blog ni – benci najib bukan benci UMNO

    senang macam ni pun tak faham

    dah banyak makan dedak ke??

    Balas
    • 3. Tanpa Nama  |  Mac 7, 2016 at 2:33 pm

      Btul sekali sebahagian rakyat bukan bencikan UMNO akan tetapi benci kpd penerajunya,umno ttetap terbaik

      Balas
  • 4. Man koboi  |  Mac 3, 2016 at 8:16 pm

    Salah ke mukriz stay dalam.umno walaupun tak sehaluan dgn najib aka presiden.

    Najib kata umno parti demokrasi. So org lain tak payah jadi lebih sudu dari mangkok.

    Balas
  • 5. Anon  |  Mac 4, 2016 at 3:24 am

    Umno dah jadi parti gilap.epal dan.makan dedak. Yg lawak nya semua berpunca dari ketamakan seorang isteri kepada suami yang ikut telunjuk.

    Balas
  • 6. peribadirasulullah  |  Mac 4, 2016 at 6:55 am

    Reblogged this on Blog Peribadirasulullah and commented:
    Tuan Sri/Puan Sri, Dato’ Sri/Datin Sri, Dato’/Datin, /Prof. Dr./Tuan/Puan,
    Muslimin/Muslimat, Saudara/Saudari
    Dengan rendah hati saya Ustaz Amin bin Mohamed, Pengerusi Ihya Assunnah Solution – Malaysia dan Ustaz Sulaiman Bin Hassan (Pengurus Kompleks Al-Husaini, Kampot, Kemboja dan juga Jemaah Lembaga Pengarah Ihya Assunnah Solution memohon jasa baik semua pihak untuk membantu meringankan bebanan kami dalam mengurus dan memberi elaun kepada 250 ustaz dan guru diseluruh Kemboja. Kami juga bertanggungjawab membiayai pembelian keperluan asas kepada para pelajar terutama beras, bil eletrik dansebagainya.
    ‘Bandingan (pahala) orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tangkai dan tiap-tiap tangkai ini mendapat seratus biji. Dan Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiny dan Allah Maha Kuasa (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui.’
    (Surah Al Baqarah : Ayat 261)
    ‘Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang yang beriman akan diri dan harta benda mereka dengan bahawa mereka akan beroleh Syurga disebabkan mereka berjihad pada jalan Allah.’
    (Surah At Taubah : Ayat 111)
    ‘Apabila mati anak Adam terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu : sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakannya.’
    (Hadis Riwayat Muslim)
    ‘Para ahli fiqh dan ulama berpendapat wakaf adalah satu-satunya ibadah yang berbentuk amalan jariah yang menjanjikan ganjaran pahala yang berkekalan dan mengalir kepada pewakaf sehingga ke hari akhirat selagi harta tersebut kekal dan dimanfaatkan.’
    Kami amat mengalu-alukan sumbangan wakaf/derma tuan/puan kepada Madrasah Al-Husaini,Kampot, Kemboja.

    Segala sumbangan tuan/puan dalam bentuk wakaf, derma dan zakat dapat dibuat secara online atau bank in ke dalam akaun Maybank 553131011505

    Balas
  • 7. peribadirasulullah  |  Mac 4, 2016 at 6:55 am

    Tuan Sri/Puan Sri, Dato’ Sri/Datin Sri, Dato’/Datin, /Prof. Dr./Tuan/Puan,
    Muslimin/Muslimat, Saudara/Saudari
    Dengan rendah hati saya Ustaz Amin bin Mohamed, Pengerusi Ihya Assunnah Solution – Malaysia dan Ustaz Sulaiman Bin Hassan (Pengurus Kompleks Al-Husaini, Kampot, Kemboja dan juga Jemaah Lembaga Pengarah Ihya Assunnah Solution memohon jasa baik semua pihak untuk membantu meringankan bebanan kami dalam mengurus dan memberi elaun kepada 250 ustaz dan guru diseluruh Kemboja. Kami juga bertanggungjawab membiayai pembelian keperluan asas kepada para pelajar terutama beras, bil eletrik dansebagainya.
    ‘Bandingan (pahala) orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tangkai dan tiap-tiap tangkai ini mendapat seratus biji. Dan Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiny dan Allah Maha Kuasa (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui.’
    (Surah Al Baqarah : Ayat 261)
    ‘Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang yang beriman akan diri dan harta benda mereka dengan bahawa mereka akan beroleh Syurga disebabkan mereka berjihad pada jalan Allah.’
    (Surah At Taubah : Ayat 111)
    ‘Apabila mati anak Adam terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu : sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakannya.’
    (Hadis Riwayat Muslim)
    ‘Para ahli fiqh dan ulama berpendapat wakaf adalah satu-satunya ibadah yang berbentuk amalan jariah yang menjanjikan ganjaran pahala yang berkekalan dan mengalir kepada pewakaf sehingga ke hari akhirat selagi harta tersebut kekal dan dimanfaatkan.’
    Kami amat mengalu-alukan sumbangan wakaf/derma tuan/puan kepada Madrasah Al-Husaini,Kampot, Kemboja.

    Segala sumbangan tuan/puan dalam bentuk wakaf, derma dan zakat dapat dibuat secara online atau bank in ke dalam akaun Maybank 553131011505

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mac 2016
I S R K J S A
« Feb   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 75,320,127 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • VIDEO: THE RING OF FIRE
    Earth is a unique planet, restless and dynamic, where continents shift and clash, volcanoes erupt, and glaciers grow and recede. There are titanic forces that are constantly at work, leaving behind a trail of geological mysteries. One of Earth's intriguing mysteries is the presence of a huge arc of geological destruction surrounding the Pacific. It is k […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Kurapan siber paham ker protokol istana?
    Assalamualaikum dan selamat pagi wajah wajah kesayangan kak yong 😍Yang kata Ds Rosmah kena booo ketika majlis merenjis Puteri Tuanku Sultan Johor.... jangankan majlis protokol, tangga istana pun tak pernah jejak.Kak yong hadiri majlis rasmi di Balai Rong Seri Istana Iskandariah Kuala Kangsar, ketika majlis berlangsung.... nak bersin pun kontrol ayu.Kalo terl […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • ‘Saya Bukan Diktator’
    Perak Today Perak Today - PerakToday - The Portal SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan beliau seorang diktator seperti gelaran yang sering dilabelkan kepadanya. Pengerusi Bersatu itu berkata, seorang diktator tidak akan meletakkan jawatan dan akan mempertahankan kuasa sehingga mati. “Kebiasaannya mereka akan digantikan oleh an […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Strategi DAP-Menjadikan Kaum Melayu Kelas 2
    Tergambarkan sangat staregi DAP mahu memecahkan undi melayu di Semenajung, melalui saf kepimpinan Pakatan Harapan.Dap hanya akan menjadi kingmaker, apabila melayu berpecah pada PRU-14. Kalau mlihat kerusi yang dimenagi parti Umno, 88 kerusi dan Pas 21, ertinya kawasan majoriti melayu adalah 109 tidak termasuk di Sarawak, dan kalau mengambilkira kerusi kaum m […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: