Mudah Benar Lepas Tanggungjawab?

Mei 5, 2016 at 11:02 am 1 komen

Bersetuju dan melaksana cadangan PAC itu satu hal. Tapi kalau ada elemen jenayah, tindakan juga mesti diambil kepada pihak yang bertanggungjawab. Benda itu tak payah Paul Stadlen fikir. Seorang warganegara yang waras, tak mungkin akan menerima sahaja bulat-bulat perletakan jawatan ini.

Jangan cuci segala macam najis dengan begitu sahaja. Yang bersalah mesti dihadapkan ke mahkamah. Kalau deal yang lain itu JUSTIFIED, bagaimana dengan kesiapan memindahkan wang kepada akaun syarikat yang tak ada kena mengena dengan IPIC?

Tak jadi kesalahan langsung ke? Pelik juga, kalau perkara sama dilakukan individu lain, rasanya dah lama disiasat dan masuk ke dalam penjara.

MoF Inc katanya akan melantik Ahli Lembaga Pengarah baru dalam masa terdekat. Yang lama sudah kenyang dengan segala macam kepentingan yang diterima sewaktu berada di 1MDB.

Siapa Ahli Lembaga Pengarah Baru 1MDB?

Sudah tentu mereka yang boleh dipercaya dan boleh memastikan rahsia 1MDB kekal dalam keadaan yang selamat dan sejahtera.

Mungkin nama-nama berikut dimasukkan:-

– Annie Chua Soh Ping

– Dato Ahmad Badri (Belanjawan)

– Dr Aminuddin Hassim (NSU)

Ini semua pakar-pakar yang boleh mengurus liabiliti yang ditanggung MoF. Apatah lagi di bawah tunjuk ajar MAHAGURU EKONOMI DUNIA IRWAN SIREGAR.

Kita doakan yang baik-baik sahaja di MoF INC.

Mereka ini mereka yang hebat, pakar dalam bidang masing-masing. Tanpa mereka, rasanya tak ada potensi buat negara ini.

Kita yakin MAHAGURU EKONOMI DUNIA IRWAN SERIGAR akan mampu menyelesaikan segala masalah yang berlaku dalam Mof INC dan 1MDB. Mahaguru punya kuasa luar biasa. Membaca ekonomi dunia dengan cekap dan tulus. Sehinggakan beberapa kali Bajet negara buat correction.

Boleh rujuk Laporan PAC, bermula mukasurat 89 sampai habis. Bayangkan cerdik pandai di MoF boleh berdiam diri sahaja dengan segala macam najis yang berlaku.

Tapi kalau bab bajet kecil untuk rakyat, punyalah kuat birokasi di MoF. Tapi dalam kes ini, macam tak tahu sahaja.

MAHAGURU EKONOMI DUNIA IRWAN SIREGAR, patut letak jawatan dan ambil Phd di luar negara.

Cukup memalukan apabila semua ini berlaku di bawah pemerhatian dan tanggungjawabnya.

Advertisements

Entry filed under: 1Malaysia Development Berhad, 1MDB, PAC, Uncategorized. Tags: , , , , , .

PM Najib All Out Untuk PRN Sarawak – Menang Besar Pasti Cabaran Sungai Besar & Kuala Kangsar

1 Komen Add your own

  • 1. gelagatnajib  |  Mei 5, 2016 at 9:37 pm

    Jgn salahkan irwan.
    Jgn salahkan org mof.
    Dh tentu artikel 117 menetapkan penasihat emiritus punya angkara.
    Jgn salahkan paul stadlen mahupun anuar musa.
    jgn salahkan penasihat pm yg itu dan yg ini.
    jgn salahkan menteri bodoh yg itu dan yg ini.
    Ulahnya sama seperti anwar. Semuanya salah org lain tp bukan diri sendr yg jatuh lubang yg sama 2x.
    Beranikah gelagatanwar kata najib harus turun dan bertanggungjawab?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2016
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,314,914 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 7 DIRTY GOOGLE SECRETS YOU WON’T BE AWARE OF
    An average user may see Google as just a search engine, and the company behind Gmail and YouTube, but it's much more than that. As the following infographic by TechProbeX highlights, it has got some deep, dirty secrets it doesn’t want the common public to know.Infographic References:1. Google Knows Your Deep, Dark, Dirty Secrets2. Make the ads you see m […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • BUKTI Shafie Apdal terlibat dalam Projek IC
    Surat sokongan berikut adalah bukti Dato Shafie Apdal terlibat dalam Projek IC baru yang jadi kontroversi pada tahun 2012.Hasil dari itu Dato Najib mengarahkan diadakan RCI pada tahun itu:RCI tahun 2012 ekoran ada projek IC baruhttp://snapshot2016.blogspot.com/2017/05/rci-tahun-2012-ekoran-ada-projek-ic-baru.htmlSebelum ini, kami telah dtimbulkan isu Shafie […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Buka Pintu Muzakarah Bersama Pemuda Pas
    ALOR SETAR: Pemuda UMNO Kedah sedia membuka pintu ‘muzakarah’ bersama Pemuda PAS selepas parti itu memutuskan untuk menamatkan hubungan tahalus siyasi bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR). Memetik sumber Berita harian, Ketuanya, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin, berkata kesediaan pihaknya itu selepas melihat sekiranya ada perkara dan isu yang memerlukan per […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Suara Revolusi

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kad Pengenalan Palsu- Pasukan Khas Terpaksa Ditubuh
    Pengeluaran Kad Pengenalan palsu, semakin serius, sehinggakan kerajaan terpaksa menubuhkan pasukan khas.Sebenarnya, kad pengenalan palsu, tiada kena mengenapun dengan jumlah rakyat, kerana mereka yang membeli kad itu, tiada locus standi, sebabnya kad pengenalan mereka tidakpun terdapat dalam sistem Jabatan Pendaftaran negara.Apabila kad pengenalan tiada dala […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: