Mampukah GERAKAN dan MCA Lakukan Seperti SUPP?

Mei 10, 2016 at 12:17 pm 1 komen

Antara yang paling happy dengan PRN Sarawak adalah GERAKAN dan MCA. Tiba-tiba dua parti yang tak berapa nak hebat ini, rasa yakin mereka boleh buat perkara yang sama di Semenanjung. Rasa cukup kuat untuk menarik kembali sokongan kaum Cina yang dikatakan tidur sebantal dengan DAP.

Baguslah ada keyakinan, tapi kerja kena buat. Jangan seronok waktu menang, tapi tak nampak muka masa mendekati rakyat.

Perangai biasa MCA dan GERAKAN, dekat pilihanraya baru nampak muka. Selain daripada waktu itu, berseronok lah mereka dengan jawatan masing-masing di peringkat nasional.

Menarik, sebab MCA sudahpun tunda pemilihan parti kononnya selepas PRU yang akan datang. Perangai buruk MCA. Jaga punggung sendiri.

Asalkan Liow dan Wee Ka Siong selamat, mulalah tukar peraturan untuk pastikan diri sendiri selamat dengan jawatan.

MCA dan GERAKAN kena sedar, pemikiran kaum Cina di Sarawak lain macam. Tak serupa dengan pemikiran Cina Seputeh, Cina Jinjang ataupun Cina Serdang. Jangan ingat mudah sangat nak ikut resipi SUPP dan Dr Sim.

Liow patut tengok bagaimana Dr Sim bekerja. Sejak PRN2011, tak pernah berhenti dekat dengan rakyat. Buat macam-macam program, jengah rumah pengundi walaupun bukan wakil rakyat. Boleh Liow buat macam itu?

Liow kita tahu main politik selamat. Janji ada jawatan. Peduli pun dia tak kepada usaha perbaiki imej MCA.

Dengan imej setengah masak yang ada, sanggup lagi nak tangguh pemilihan lebih 2 tahun. Maka kekal lah wajah-wajah lama yang orang tak boleh nak terima.

Atas kertas, rasanya MCA dan GERAKAN akan padam dalam PRU akan datang.

Kecuali DAP ada buat mistake besar yang tak boleh dimaafkan.

Advertisements

Entry filed under: GERAKAN, MCA, Uncategorized. Tags: , , , , , .

Cabaran Sungai Besar & Kuala Kangsar Rasanya Tak Salah PDRM Pantau Kerabat

1 Komen Add your own

  • 1. Husin lempoyang  |  Mei 10, 2016 at 8:08 pm

    Bro

    Sarawak ni kalau masih dengan Taib Mahmud lagi, confirm Dr Sim ni ke laut jugak. Faktor Adenan ni banyak membantu.

    So MCA dgn gerakan dan waima Umno sekali pun kalau masih lagi terikat dgn faktor Bijan, kompom ke parit jugak la bila tiba Pru 14 nanti.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mei 2016
I S R K J S A
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 75,328,545 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 8 FLYING TAXIS THAT ARE SO CRAZY, THEY JUST MIGHT WORK
    Eight flying taxis that are so crazy, they just might workBy Nick Lavars, New Atlas, 12 February 2018.Flying taxis still seem very much like something pulled right out of science fiction, but when transport heavyweights like Boeing, Airbus and Uber start pumping millions of dollars into their development, it might be time to take all of this a bit more serio […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS The Unspinners

  • MAHATHIR DAN KEKAYAAN YANG DISEMBUNYIKAN....!!!
    ⬛ Di antara harta milik Mahathir ialah rumah-rumah mewah yang terdapat di berbagai tempat. Sebagai contoh :-i) Sesiapa yang berada di tol plaza Sg. Besi dapat melihat sebuah bungalo besar yang terletak di atas banjaran bukit di The Mines. Ini adalah satu dari rumahnya.ii) Dia juga memiliki sebuah rumah di Subang yang dibina oleh Rin Kin Mei.iii) Selain ini, […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! INI AHLI PARLIMEN BUKAN BERMUSIM TETAPI IKHLAS BERJUANG UNTUK RAKYAT!
    SINDROM baru nak tunjuk muka di kampung-kampung daerah pedalaman melanda pemimpin pembangkang sejak kebelakangan ini dan tidak terkecuali di Baling.Maklumlah, dengan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang bakal diadakan bila-bila masa sahaja dari sekarang, apa yang penting bagi pembangkang adalah menghemoikan diri ke kawasan-kawasan itu untuk meraih undi.Wala […]

RSS Musram Rakuman

  • HAK SABAH & SARAWAK DALAM MA63 AKAN DIKEMBALIKAN- DS NAJIB
    Dato Seri Najib Razak telah berulang kali memberi pengakuan bahawa mana-mana hak Sabah dan Sarawak yang terambil, sama ada sengaja atau tidak sengajakan sebelum ini, sudah pasti dikembalikan untuk masa depan dua negeri itu dan rakyatnya.Menurut Perdana Menteri, beliau sebagai Perdana Menteri untuk semua, sanggup mengembalikan hak-hak Sabah dan Sarawak, keran […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Spbo Terpercaya, Memilih Yang Kamu Mau!
    Kepada anda yang memiliki banyak kemauan dalam pandangan hidup maka kamu sanggup cobalah terhadap main-main di Spbo terpercaya. Disana, anda akan meraih banyak sekali kesempatan yg dapat menurunkan anda kesempatan kepada mendapatkan maslahat keuangan yg pass gede jika laba finansial…Read more ›

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • HAK SABAH & SARAWAK DALAM MA63 AKAN DIKEMBALIKAN- DS NAJIB
    Dato Seri Najib Razak telah berulang kali memberi pengakuan bahawa mana-mana hak Sabah dan Sarawak yang terambil, sama ada sengaja atau tidak sengajakan sebelum ini, sudah pasti dikembalikan untuk masa depan dua negeri itu dan rakyatnya.Menurut Perdana Menteri, beliau sebagai Perdana Menteri untuk semua, sanggup mengembalikan hak-hak Sabah dan Sarawak, keran […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: