Posts filed under ‘Anwar dan Ekonomi Negara’

Siapa Salah Nasihat Anwar Janji PTPTN?

Wow, sekarang ini ada penyakit baru dalam PKR. Saling salah menyalahkan, kerana idea menawarkan penghapusan PTPTN tidak mendapat sambutan baik seperti yang diharapkan. Anwar sendiri tidak seronok apabila dia dihentam kanan dan kiri, kerana dikatakan mahu menjahanamkan Negara dengan janji-janji yang bodoh dan tidak menarik perhatian rakyat.

Semua tidak mengaku bahawa itu idea mereka. Nampaknya, janji PTPTN ini adalah ibarat ‘peluru sesat’ yang akhirnya terkena di atas batang hidung sendiri. Anwar sudahpun mengarahkan Setiausaha Agung mencari jalan selamat untuk keluar daripada isu ini. Bersih 3.0 adalah satu alat yang paling mujarab.

Anwar nampaknya semakin kerap berhadapan dengan situasi salah nasihat kebelakangan ini. Khabarnya Jawatankuasa Strategik PKR sendiri tidak faham dengan apa yang berlaku. Anwar bercakap tidak mengikut garis dasar yang disediakan oleh Jawatankuasa Strategik. Semua main langgar. Lepas itu puas nak buat recovery. Belum tentu boleh recover. Kalau salah cakap; rakyat akan tuntut. Setakat ini, memang mereka berdepan dengan masalah.

Arahan Anwar juga, agar media baru pembangkang turut menggunakan data dan info Asia Sentinel dalam mengenengahkan isu kapal selam. Anwar mahu ianya dilakukan seberapa segera – walaupun Anwar sendiri mengakui bahawa info tersebut sangat diragui.

Gun Begins to Smoke in Malaysian Sub Scandal – John Berthelsen (Asia Sentinel).

Tulisan ini tidak mengandungi data dan info apa pun. Macam tulisan kosong. Tak ada makna.

Nampaknya dalam isu PTPTN ini, Anwar semakin tersepit. Solution menggunakan wang PETRONAS; boleh mengundang kemarahan pengundi Melayu yang percaya PETRONAS masih lagi antara syarikat yang diurus secara profesional dan efisien.

Menurut seorang rakan HQ PKR, isu PTPTN ini memang menjadi cadangan AMK, khususnya Shamsul Iskandar. Mamat ini memang terkenal sebagai seorang pemain politik yang dungu. Yang tak tahu implikasi besar cadangan bodoh seperti itu. Khabarnya, Rafizi mahu lepas tangan. Tak mahu sama-sama fikir bagaimana nak selamatkan isu PTPTN ini. Janji dah janji.

Kebodohan Ketua AMK ini sebenarnya sudah membawa Anwar dalam masalah. Rafizi memang dah lama benci kepada mamat sorang ni. Tak ada substance. Sam salah nasihat Saifuddin. Saifuddin jual kepada Anwar. Anwar salah cakap. Rafizi yang kena cuci. Formula ini akan buat orang benci.

Continue Reading April 13, 2012 at 12:58 am 1 komen

Anwar, PTPTN dan PETRONAS

Bagi mereka yang berada dalam ‘inner circle’ Anwar tahu, bahawa bekas Menteri Kewangan itu memang cukup yakin untuk membelanjakan RM10-RM20 bilion lagi duit PETRONAS untuk memuaskan cita-cita politiknya. Anwar selalu bangkitkan, bahawa dia sentiasa sahaja mendapat maklumat terbaru, internal information tentang bagaimana duit PETRONAS boleh digunakan untuk memuaskan hati politik Anwar.

Kepada Anwar, segala janji yang dia sebutkan, mengekalkan harga minyak, pendidikan percuma, janji pelaksanaan program sosial yang lebih baik, semuanya akan menggunakan dana PETRONAS. Anwar tidak kisah samada PETRONAS masih lagi boleh mengekalkan ‘threshold’ reinvestment dalam bidang oil and gas, asalkan dia mampu menjanjikan syurga dunia kepada rakyat.

Khabarnya, Anwar sudah beberapa kali bertemu dengan Hassan Marican di Singapura. Sebagai rakan. Anwar menjanjikan Tan Sri Hassan jawatan dalam PETRONAS semula jika dia berkuasa. Anwar menceritakan bagaimana Shamsul Azhar Abbas hanya menjadi ‘macai’ individu tertentu. Banyak penganugerahan projek PETRONAS yang boleh mendatangkan sangsi rakyat. Ini semua Anwar simpan untuk PRU.

Anwar dan janji manis ini bukan baru. Kita jangan lupa, sewaktu Anwar memimpin Kementerian Kewangan, rakyat selalu ditipu oleh Anwar dengan bahasa-bahasa sedap yang sebenarnya membayangkan ekonomi sedang berada dalam keadaan yang tidak baik. Anwar bijak menggunakan kata-kata.

Anwar sebenarnya tidak maklum bahawa DAP dan PAS sebenarnya semakin tidak selesa dengan janji-janji kosong Anwar. Kalangan intelektual dalam DAP dan PAS sendiri sudah meragui bahawa semua masalah dapat diselesaikan dengan duit PETRONAS.

Anwar tidak kisah bab itu. Pastinya Anwar banyak belajar bagaimana PERTAMINA (syarikat minyak dan gas Indonesia) menjadi alat pemerintah sehingga mengurangkan kemampuan syarikat terbabit tampil dengan lebih cemerlang.

Former high-ranking officials at the Energy and Mineral Resources Ministry and state oil and gas firm PT Pertamina are implicated in a US$6.35 million bribery case committed by a UK-based manufacturer and distributor of fuel additives.

The company, Innospec Limited, recently appeared at the Southwark Crown Court and pleaded guilty to bribing officials in order to secure contracts for the supply of a lead-based product, UK government anticorruption body Serious Fraud Office announced recently.

Inilah juga yang bakal menjadi agenda Anwar di dalam PETRONAS. Anwar mahu kunci untuk menjahanam PETRONAS – dengan berjanji SYURGA kepada masyarakat secara umumnya. Jika ini jalan yang diambil Anwar – PETRONAS akan cepat menjadi seperti PERTAMINA.

Continue Reading April 2, 2012 at 2:20 pm 6 comments

Anwar CUAK analisa DAIM

Menggelabah juga Anwar minta staff sediakan report mengenai interview Daim dengan akhbar baru-baru ini. Anwar tak hirau interview dalam Utusan. Anwar lebih mahu tahu apa yang Daim beritahu kepada akhbar Cina. Anwar kata, interview Utusan bukanlah ukuran sebenar pemikiran Daim. Anwar tahu, akhbar Cina menggunakan angle yang berbeza daripada akhbar Utusan. Sebab itu, Anwar minta staff dia translate semua artikel mengenai Daim tempohari. Anwar nak tahu setiap garis.

Risau juga Pak Sheikh dengan analisa Daim. Bukan apa, Anwar sendiri maklum bahawa hubungannya dengan Daim memang baik pada satu ketika. Baik. Tidak rapat. Anwar dan Daim tidak berkongsi kumpulan pemikir yang sama. Mereka tidak berkongsi think-tank.

Daim lebih gemar menggunakan kumpulan yang sama. Bukan orang politik. Mereka yang benar-benar ada di bawah. Sebab itu, bila Daim ramal BN akan hilang banyak Negeri, semuanya tepat dan betul. Termasuk KL, memang BN kalah di 5 negeri. Daim masih punya informer yang ramai, termasuk di dalam UMNO dan kerajaan. Tun Daim kerja dalam diam. Bukan stail Anwar, belum apa-apa sekampung dah tahu. Ini perbezaan pendekatan.

Staff Anwar pun beritahu perkara berikut yang ditulis dalam China Press:-

* Tun Daim advised the government to be more cautious when launching the economic stimulus package as the country was caught in the fiscal deficit for years.

* The govt must implement structural reforms that to encourage economic growth and to enhance competitiveness .

* The country’s transformation programmes are in good progress, the Iskandar Malaysia is Daim most promising programme .

* DAP is better than MCA in attracting the people support. MCA focus on urban areas where people are very busy . DAP is getting closer to the people especially the younger generation .

* If Pakatan Rakyat three component parties do not make any changes, it is difficult for them to become strong.

Anwar cukup bengang apabila diberitahu bahawa Daim merasakan BN akan mencapai kemenangan yang lebih baik dalam PRU yang akan datang. Anwar tahu, analisa Daim memang dibeli dan ‘dipercayai’ oleh orang Cina (terutamanya dalam bandar). Kalau Daim dah mula bercakap, PR akan berdepan dengan masalah – kata Anwar.

Anwar tahu, Daim sangat ‘shrewd’ dalam permainan politik. Kalau dalam korporat pun sama. Daim ada game yang buat ramai orang pening kepala. Anwar cuma khuatir jika BN benar-benar gunakan Daim untuk bercakap dengan usahawan/profesional Cina di seluruh Negara. Kalau itu berlaku, memang PR akan berdepan dengan masalah.

Bagus juga bila Anwar tahu juga ‘takut’ dengan seseorang yang boleh buatkan cita-cita Anwar terbantut. Nampaknya, Daim adalah salah seorang ‘jinx’ kepada Anwar. Nampaknya, Anwar kena pergi Indonesia lagi hujung bulan ni – jumpa Pak Kiyai minta pendinding.

Sementara itu, seorang budak fresh grad diarah memantau statement Daim dalam mana-mana akhbar selepas daripada ini. Boleh tahan jambu. Harap tak adalah aksi karipap panas. Kita sama-sama doakan. Minta jauh. Kalau tak serik lagi – memang jenis hati batu.

Continue Reading Mac 8, 2012 at 12:12 am 1 komen

Beda MAHATHIR dan Anwar

Malaysia tidak perlukan seorang PM yang sangat hipokrit dan mengamalkan politik chameleon. Anwar memang mempunyai ciri ini, hanya kerana menanti kemasukan dana pilihanraya hampir RM100 juta; Anwar sanggup menjual dan menggadai maruah untuk kow tow di kaki pemain ekonomi Yahudi. George Soros pastinya tersenyum puas melihat keberanian Anwar mengeluarkan kenyataan yang sedemikian ‘kuat’ bagi menjaga kepentingan Israel.

Soros pastinya sedang menantikan saat Board of Directors, Open Society Foundation meluluskan dana pilihanraya yang dijanjikan kepada Anwar. Walaupun Soros sentiasa sahaja mengamalkan prinsip pengurusan ‘one man show’, namun dalam soal dana pilihanraya – dia sangat selektif.

Ke akaun siapakah akan diletakkan dana ini? Di mana? Akaun Rahim Ghouse? Akaun syarikat peribadi Anwar di Amerika? Akaun Ambiga? Akaun Azmin? Atau Akaun Shamsidar Taharin? Menarik untuk kita menilai siapa yang akan mengurus dana antarabangsa yang dijanjikan kepada Anwar.

Sementara Anwar BERCUMBU RAYU dengan Yahudi – kita kena kenang kembali keberanian seorang pemimpin Malaysia yang tidak takut dengan kenyataan bahawa dunia ini dikawal oleh Yahudi – melalui proksi. Kenyataan ini mendapat kritikan antarabangsa yang menggila. Mahathir dianggap sebagai anti-semitic. Malahan, ada pemimpin Negara Arab sendiri menganggap Mahathir sebagai ‘Muslim gila’ yang mahu melawan arus. Hari ini, kalangan pemimpin Arab sedemikian sudah terjerumus menyembah bumi.

Penting, sangat penting untuk kita melihat dan menghargai kembali tindakan Tun M. Bukan soal kita idolakan dia – tetapi inilah ALIBI dan PEMBUKTIAN bahawa pemimpin yang JUJUR akan konsisten dan sentiasa sahaja dihormati.

Anwar sudah GAGAL dalam cubaan ini. Anwar terlalu menurut cakap dan tidak berani berdiri sendiri.

Apa agaknya pandangan SYEIKH YUSOF AL-QARADAWI tentang pandangan Anwar ini? Apakah Syeikh Yusof masih menganggap Anwar sebagai insan suci dan tidak punya kelemahan?

http://youtu.be/lz61PlDwgwA

http://youtu.be/ZhgOUL3qt7E

Continue Reading Februari 1, 2012 at 11:58 pm Tinggalkan komen

Pakatan Selamatkan RM200 Bilion Wang Rakyat? (Laporan Selangorkini)

Kita kena beri kredit kepada Anwar, setelah sekian lama menjawat jawatan Penasihat Ekonomi Negeri Selangor, semalam adalah kali pertama Anwar berbicara tentang ekonomi dalam skala yang besar dan hebat. Mesyuarat kononnya PEMIKIR EKONOMI kepada Pakatan Rakyat bersetuju dan berjanji bahawa mereka mampu untuk menjimatkan duit kerajaan sebanyak RM200 b apabila mereka memerintah nanti. Bayangkan, kalau apa yang dirancang ini jadi kejayaan – maka RM200b boleh diagih-agihkan kepada rakyat secara terus.

Memang menarik cadangan Anwar. Menarik. Dalam semangat ramadhan, Anwar membangkitkan soal yang memang dekat dengan hati rakyat. Soal mem’belon’kan angka ini memang kehebatan Anwar. Benda RM20b pun boleh jadi RM200b. Ini kehebatan Anwar Ibrahim. Mungkin Anwar sudah terbiasa bercakap ‘bilion-bilion’ rupiah sewaktu melawat dan berjumpa Abu Rizal Bakrie dan Mochtar Riady di Indonesia.

Rakyat memang menantikan model ekonomi sebenar yang Anwar nak bawa. Janganlah bicara bab Buku Jingga lagi. Nampak sangat membohongnya. Bagi rakyat satu kerangka ekonomi yang lebih jelas dan menjanjikan. Jimat di mana? Berapa? Daripada mana? Apa yang perlu dipotong dan dikurangkan? Cukai mana yang boleh digantikan? Apakah Anwar juga mahu laksana GST? Bila? Dalam bentuk apa?

Penasihat Ekonomi janganlah berbicara tanpa sebarang statistik dan angka. Jadi menipu bunyinya. Penjimatan di mana? Apakah sebagai PM Anwar rela tinggal di Segambut berbanding di Putrajaya? Jual dan auction kan kediaman Perdana Menteri? Apa yang Anwar nak buat sebenarnya?

Pakatan Rakyat akan berusaha menyediakan satu belanjawan yang baik bagi tahun 2011 untuk semua rakyat di negara ini, di samping menyelamatkan RM200 bilion wang rakyat yang tiris dalam belanjawan yang disediakan dan diibentangkan oleh kerajaan BN bagi tahun lalu.

Bagi mencapai matlamat itu, Pakatan Rakyat akan berusaha menyediakan belanjawan yang menekankan kesemua subsidi akan disalurkan terus kepada rakyat, khususnya golongan sasar, bagi menjadikan belanjawan itu benar-benar berguna kepada pelbagai lapisan rakyat negara ini.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menjelaskan, belanjawan yang akan disediakan oleh Pakatan Rakyat itu adalah belanjawan yang turut menekankan tentang penyalahgunaan kuasa di kalangan pemimpin Umno BN, sehingga menyebabkan peruntukan subsidi RM200 billion untuk petroleum tidak sampai kepada orang ramai.

Menurut beliau, peruntukkan tersebut cukup besar. Ia sepatutnya sampai kepada sasaran, tetapi terjadi di sebaliknya ekoran sikap tidak bertanggungjawab para pemimpin Umno BN yang mengambil kesempatan untuk mendapatkan subsidi itu bagi kepentingan mereka sendiri.

Kita tahu, kalau Mohamad Sabu mula bercakap pasal ekonomi – maksudnya memang kita akan ada dalam masalah besar. PAS selama ini bagai nak tenggelam dengan kemiskinan; sentiasa meminta belas kasihan PKR Selangor; boleh nak berbicara pasal bilion-bilion. Ini LAWAK apa?

Continue Reading Ogos 4, 2011 at 8:18 pm 4 comments

IPP: TPM/MENTERI KEWANGAN TIDAK TERLIBAT?

Anwar memang ambil peluang sungguh daripada kenaikan tariff elektrik – untuk memulakan serangan baru terhadap IPP. Inilah peluang. Inilah peluang Anwar untuk menyerang dan membogelkan isu IPPs; bagi menutup ‘belalai’nya yang terdedah di dalam skandal video seks. Segala usaha untuk memperbandingkan sikap; mereka yang terbabit di Turki dan sebagainya cepat meletakkan jawatan – mengharapkan Anwar melakukan perkara sama – adalah sesuatu yang tidak mungkin dilakukan.

Anwar meneruskan usaha menyerang IPP yang dirasakan sebagai antara ‘loopholes’ yang boleh menyebabkan beberapa syarikat korporat tumbang. Anwar dalam tweets pagi ini; mengatakan BN berada di dalam ‘denial syndrome’ kerana masih mahu mempertahan IPP. Kita setujulah, memang ada yang betul dalam perjanjian IPP dan Kerajaan. Tetapi Anwar pun tak boleh nak cuci tangan seperti mengatakan DIA tidak terlibat langsung dalam merencana ‘perjanjian terbaik’ kerana pada waktu itu Negara tidak mempunyai wang yang banyak bagi melaksanakan IPP.

Syarikat seperti MALAKOFF – yang mendapat projek IPP Segari Lumut (walaupun dengan 25 % milikan asing; ABB Ventures) itu siapa yang jadi PEMBAWA SURAT dan PENERIMA UNTUNG terbesar? Cuba Anwar beritahu kita semua. Malahan, kita tak hairan langsung kalau sampai ke hari ini – anak cucu Anwar sendiri sebenarnya sudah menerima manfaat daripada dana IPP. Boleh Anwar nafikan?

Sebenarnya, memikirkan bahawa tenaga adalah suatu cabang strategik; TIDAK ADA milikan asing dibenarkan. Tetapi dalam kes MALAKOFF – ABB Ventures; diluluskan – termasuk dengan usaha perubahan akta yang berkaitan.

Ada pemain indusri yang berkata – ABB Ventures; adalah sebenarnya ANWAR BIN BERAHIM VENTURES. Kalau Anwar ada 25 % – bayangkan berapa keuntungan yang dia perolehi selama ini? Berapa? Pernah nak kongsi dengan rakyat?

MALAKOFF ini adalah antara ‘funder’ awal kepada Anwar Ibrahim – di dalam politik. Semua benda mampu disusun dengan sempurna. Hari ni, orang yang sama nak tuduh macam-macam mengenai IPP. Keluarga sendiri hidup senang dengan IPP tidak sedar pula?

Continue Reading Jun 1, 2011 at 4:57 pm 1 komen

Apa Nilai Berita Muka Depan SINAR Hari ini?

Jarang sekali penulis nak sentuh mengenai apa yang dipaparkan di dalam media perdana. Memang penulis percaya; mereka mempunyai peranan yang besar – sekaligus masih lagi jadi antara penyampai maklumat utama kepada rakyat. Bab itu, kita para bloggers dan pengguna media alternatif kena terus berikan hormat. Adakala mereka mengambil tindakan yang tepat. Adakala mereka membuat keputusan yang membuatkan kita pening kepala. Kerja kewartawanan ini pun ada etika. Ada keperluan menilai ‘newsworthiness’ kepada sesuatu isu.

Tapi melihat kepada mukasurat pertama SINAR HARIAN hari ini; penulis percaya pemilik Sinar sudah mula nak bermain politik. Sudah mula nak ‘take side’ dan membuat liputan yang jelas nak melakukan ‘mind conditioning’ kepada rakyat.

Muka depan SINAR HARIAN hari ini menulis tentang – ‘AZIZAH TERSEKSA’. Rakyat tak mahu tahu dan faham bahawa dia terseksa. Azizah terseksa sebagai Isteri bukan menjadi masalah dan isu kepada rakyat. Itu selesai sendirilah di ISTANA SEGAMBUT. Tak perlu bawa ke dada akhbar. Memang kita tahu, Azizah memang tersiksa hidup dengan Anwar. Memang kita tahu ISTANA SEGAMBUT makin kecamuk. Memang kita ISTANA SEGAMBUT sudah mempunyai dua tempat beradu berbeza kepada pemiliknya. Itu sudah jadi buah mulut orang.

Tapi murahnya TASTE Sinar untuk meletakkan cerita dalam kain ini di muka depan akhbar. Come on lah. Ada taste sedikitlah kalau nak jadi Editor pun. Ini sudah macam ‘jalang’ yang boleh dijual beli. Buat sakit hati.

Apa kata Hussamuddin terus declare dia akan jadi calon PR dalam PRU akan datang. Senang cerita. Tak payah nak sorok-sorok nak sokong PAKATAN RAKYAT. Kita pun tak rasa sakit hati. Soal WAN AZIZAH terseksa jiwa dan raga kerana kahwin dengan Anwar pun jadi ISU UTAMA.

Kalau nak tunjukkan simpati pun; tak perlulah sampai nak letakkan di muka depan. Tindakan yang membayangkan bahawa Hussamuddin sudah tidak sabar menjadi calon PKR dalam pilihanraya akan datang.

=================================================================

Laporan SINAR

Mengulas kenyataan seorang bekas pemimpin PKR yang memintanya meminta cerai daripada Anwar, Dr Wan Azizah berkata, individu itu tidak berhak mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya.

Dr Wan Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut.

“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak.

===============================================================

Apa kata Kak Wan jawab – betul atau tidak ‘boxer putih’ memang jadi KEGILAAN Anwar sekian lama. Sama tak jenis dengan yang ada dalam Video tu. Simpati konon!

Hussamuddin patut dah mula isytihar dia akan bertanding PRU akan datang. Mudah.

Continue Reading Mei 12, 2011 at 10:25 am 21 comments

Kiriman Terdahulu


Mei 2017
I S R K J S A
« Jun    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Capaian Umum

  • 75,316,472 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 NOTORIOUS COMPUTER HACKERS
    10 Notorious Computer HackersBy Robert Grimminck, Toptenz, 26 May 2017.To some people, hackers are modern-day Robin Hoods or Guy Fawkeses. They’re fighting a moral battle against people and systems that they feel are oppressors. On the other hand, there are people who simply view hackers as vandals and criminals.One group that you may notice missing from the […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • FB terpegun, Tun terkejut ... 1,000 keluar PPBM
    Di hari pertama Ramadhan, Tun sayu, FBooker cytro PPBM terkejut ...Ya ... itu yang diumum.Isunya Muhyiddin ...Isteri pun gemuk ...Salah Tun tak mahu dengar cerita. Tak dengar apa lagi berlaku di bawah ...Hanya mahu jatuhkan Najib tapi asas tidak kukuh. Hanya dendam dan maksud tidak jelas.Parti tiada hala tuju.Dah patut pencen dok sejadah saja.http://snapshot […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Usahlah Cemari Kemuliaan Ramadan Dengan Pembaziran
    KUALA LUMPUR: Ramadan datang lagi. Tahun ini umat Islam di Malaysia mula menjalani ibadah puasa pada 27 Mei dan sebulan kemudian bertamu pula Syawal dengan Hari Lebaran yang dinanti-nantikan terutamanya golongan perantau untuk balik kampung. Kalau hendak diikutkan, belum pun masuk bulan Ramadan sudah terasa mood serta suasana hari raya. Ini dapat dilihat den […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]