Posts filed under ‘Reformasi PKR’

Tanpa Qardawi…Tariq Ramadan pun Jadi…

Pejabat Anwar punya masalah besar untuk mendapatkan Qardawi kebelakangan ini. Ada sahaja yang menghalang. Kalau menurut strategi asal Anwar, Qaradawi akan bersama di Malaysia bagi memberikan kekuatan moral kepada Anwar menjelang pilihanraya. Sayangnya, masih tak ada kesempatan. Qaradawi pun dikhabarkan enggan menjadi alat lagi. Perkataan ‘alat’ itu yang merisaukan Anwar.

Disebabkan itu, Tariq Ramadan adalah option yang terbaik bagi menggantikan aura Islamik Qaradawi. Jika Qaradawi tidak mampu memberi imej yang Anwar mahukan, Anwar boleh gunakan orang lain. Tariq adalah sempurna untuk tujuan itu. Semuanya berkenaan image building. Not sincere intellectualism.

Tariq Ramadan, Muslim, scholar, activist, Swiss citizen, resident of Britain, active on several continents, is a hard man to pin down. People call him “slippery,” “double-faced,” “dangerous,” but also “brilliant,” a “bridge-builder,” a “Muslim Martin Luther.” He wants Muslims to become active citizens of the West but four years ago was himself refused permission to enter the U.S. He could not take up the teaching position he’d been offered at the University of Notre Dame. Oxford University took him on as a visiting fellow instead.

Dengan Tariq, Anwar nak pinjam imej ‘universal’ dan progressive Muslim. Disebabkan itu Anwar tidak berselindung dengan keperluan bersikap lebih neutral dalam soal LGBT dan sebagainya.

Kehadiran intelektual ini dibayar oleh Anwar dengan harga yang cukup mahal. Sangat mahal. Layanan yang first class.

Anwar tahu dan faham, Tariq adalah seorang ‘socialist’, tapi pada Anwar imej socialist itu tak penting. Yang Anwar nakkan adalah imej ‘muda dan progresif’. Bukan imej tua macam ahli majlis syura PAS.

Advertisements

Continue Reading Julai 22, 2012 at 6:53 pm Tinggalkan komen

Bila Pria Pulau Pinang Bicara…

Tokoh oposisi Malaysia, Anwar Ibrahim, angkat bicara mengenai dunia perpolitikan Indonesia. Dia menilai, Indonesia mengalami perkembangan politik yang jauh lebih baik ketimbang negaranya.
“Positifnya Indonesia lebih matang, institusi demokrasi lebih mengakar, media lebih bebas. Walaupun ada masalah, ada kritikan kepada KPK, presiden ataupun kasus Century, masih ada ruang bagi publik untuk mengetahuinya,” ujar dia kepada Jaringnews.com dalam sebuah wawancara eksklusif di Hotel Shangri-La, Jakarta, Selasa (17/7).

Ada dua isu menantang yang dialami Indonesia hingga kini. Pertama, isu mengenai korupsi, dan isu tentang ekonomi. Namun, lagi-lagi menurut dia, korupsi yang terjadi di Indonesia tidak lebih parah dengan yang terjadi di Malaysia. Hanya saja, sambung dia, media di Malaysia dikontrol oleh pemerintah.

“Tidak benar korupsi di Malaysia tidak lebih parah seperti yang digambarkan. Sebab kita sophitication (lebih canggih). Korupsi di Malaysia tidak dihebatkan (diberitakan) karena media dikontrol,” ungkap pria kelahiran Pulau Pinang, Malaysia, 10 Agustus 1947 ini.

Dia pun menyebutkan satu kasus korupsi di Negeri Jiran yang terkesan sengaja tidak diekspos media, yakni mengenai skandal pembelian kapal selam dari Prancis pada 2002 oleh pemerintah Malaysia yang tengah mengemuka.

“Di mahkamah Prancis sudah dibuka, berita soal ini di Prancis ada, tapi di Malaysia tidak diungkit. Satu dunia bicara korupsi setengah miliar ringgit, tapi dipadamkan (tak diungkap) sama sekali,” ujar dia.

Mengapa Anwar tidak mahu pindah ke Indonesia sahaja? Kan lebih mudah kayak gitu?

Sudah-sudahlah mengutuk Negara sendiri di laman orang Anwar…banyak hal rasuah dan gelap wang yang berlaku dalam parti kita pun Saudara tidak ambil peduli. Kalau orang macam Latheefa Koya pun RASUAH…apa lagi taruhan yang kita ada???

Continue Reading Julai 21, 2012 at 10:56 pm 1 komen

Anwar Sudah Nasihatkan – PAS Tak Dengar…

Kegagalan Himpunan Oren anjuran PAS baru-baru ini, memang membawa imej buruk kepada Pakatan Rakyat. Banyak kali, Anwar memberikan mesej kepada pimpinan PAS untuk tidak meneruskan agenda Himpunan Oren. Pada Anwar, FELDA adalah isu yang semakin kurang mendapat perhatian rakyat. Semua ini mesti dilakukan dengan strategi, jelas Anwar. Bukan boleh dilambak ikut suka.

Pada Anwar, isu FELDA sudah semakin menurun dan tidak mendapat perhatian. Semua perlu dipakej semula dalam gambaran media yang lebih menyeluruh. Masuk isu rasuah, barulah boleh kaitkan semua cerita.

Menurut kawan-kawan di HQ, usaha sudahpun dibuat untuk membeli beberapa dokumen mengenai isu FELDA. Budak-budak Rafizi sudah berlegar untuk mencari data terbaru mengenai rasuah yang berlaku dalam FELDA. Setakat ini belum ada. Usaha untuk mengaitkan beberapa individu, seperti Isa Samad, Ahmad Maslan – mesti diusahakan dengan lebih bersungguh.

Anwar cukup kecewa, kerana himpunan oren diadakan secara tergesa-gesa. Kalau menunggu sedikit masa, dapat maklumat dan info baru – barulah serangan terhadap Felda dapat dilakukan dengan baik.

Anwar kecewa kerana dengan tidak semena-mena – nama baik PKR pun terbabit sama dengan kegagalan Himpunan Oren.

Sebab itulah, PKR sama sekali tidak mahu terlibat dengan Himpunan Oren. Ini semua kerja gila Mazlan Aliman dan puak-puak rendah IQ dalam PAS. Anwar tak kuasa nak layan orang macam ini.

Continue Reading Julai 16, 2012 at 11:45 pm Tinggalkan komen

Khalid Tawar DUN Bukit Antarabangsa Untuk Kak Wan?

Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen empat tahun lalu, layak bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Di bawah Perlembagaan Persekutuan beliau masih tertakluk kepada larangan bertanding semula kerusi Parlimen.

Penasihat undang-undang dan pemimpin kanan PKR, R. Sivarasa; Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar dan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar memberitahu bahawa undang-undang tidak mengenakan sebarang halangan jika seorang anggota Dewan Rakyat yang meletakkan jawatan tanpa alasan yang kukuh daripada bertanding kerusi Dun.

Semua ini memang dirancang dengan baik dan halus.

TS Khalid, sebagai Menteri Besar dikhabarkan sudah pun mempunyai perancangan jangan panjang untuk Kak Wan. Bagi menyediakan BUFFER untuk dirinya sendiri, Khalid lebih berminat untuk membawa Kak Wan ke Selangor dan berfungsi sebagai ‘pendinding’ kepada cubaan menjatuhkannya dalam politik.

TS Khalid bukannya Khalid yang lama. Zaman Guhtrie. Kaki tunduk dan malas nak melawan. Di bawah bimbingan Faekah dan jagaan Kak Wan, Khalid mempunyai idea politik yang berani dan wild. Salah satunya adalah menggantikan Azmin di Bukit Antarabangsa dengan Kak Wan. Alasan? Azmin diperlukan di peringkat Pusat; dan bukannya di peringkat Negeri.

Dengan kembalinya Kak Wan dalam DUN Selangor, salah satu jawatan yang selama ini diberikan kepada Pas, akan dikembalikan kepada Kak Wan dan PKR. Makna kata, Kak Wan juga akan berperanan sebagai Exco Kerajaan Negeri untuk menjaga kepentingan hal ehwal wanita.

Gandingan Kak Wan – Khalid – Faekah ini memang ‘shrewd’ dan ganas. Mereka boleh menikam dalam senyum. Inilah yang menyebabkan Azmin cukup risau dan khuatir.

Sementara Azmin berjanji ‘BULAN DAN BINTANG’ kepada ramai Ketua Cabang – Khalid hanya senyum dan mengangguk. Dalam sekelip mata, kalangan yang dicadangkan oleh Azmin boleh gugur dan tersungkur. Kali ini Azmin benar-benar akan terkena. Dengan menarik Kak Wan sebagai ADUN dan Exco, Khalid sudahpun mengesahkan tempatnya sebagai calon MB Selangor satu term lagi. Azmin?

Continue Reading Julai 12, 2012 at 11:46 am Tinggalkan komen

Haji Hadi ke Mesir dan Turki?

Anwar dikatakan tidak gembira, marah, cemas dan risau bila dimaklumkan oleh beberapa orang informer dalam Pas, bahawa Haji Hadi akan bertemu sendiri dengan Dr Morsi dan Erdogan dalam masa yang terdekat. Menurut info yang diperoleh Anwar, Haji Hadi akan ke Mesir Dan Turki pada 10hb ini. Dah tak lama lagi. Minggu depan.

Kerisauan Anwar ini adalah sangat berasas kerana selama ini, Pas banyak mendapat info dan makluman melalui Anwar sahaja. Anwar cukup risau jika Hadi dapat tahu bahawa Erdogan sudah serahkan banyak dana untuk Pas melalui Anwar. Tapi yang sampai ke kantung Pas sangat sedikit. Jika rahsia ini pecah – Pas pastinya berasa kecewa dan marah. Nampaknya, dana yang selama ini diasingkan untuk Pas, juga sudah digunakan oleh Jawatankuasa P/raya PKR.

Dana yang Erdogan serahkan kepada Anwar, berjumlah hampir jutaan ringgit. Pesan Erdogan cukup mudah, bahawa ianya mesti dikongsi samarata dengan Pas. Sayangnya, itu tidak berlaku.

Anwar lupa bahawa Dr Syed Azman (Pas) juga punya hubungan baik dengan Turki. Sudahnya, rahsia Anwar kali ini munchkin terbongkar.

Keghairahan Anwar menggunakan dana p/raya secara senyap dan tidak jujur ini akan mengecewakan Pas. Manakan tidak, Pas terpaksa mengumpulkan dana yang banyak untuk bergerak dalam p/raya akan datang. Sedangkan, dana antarabangsa sudahpun dihulur kepada Anwar sejak 6 bulan yang lepas. Ke mana perginya?

Anwar patut lebih jujur dengan Pas. Dana p/raya yang diamanahkan Erdogan untuk Pas dan PKR. Bukan Anwar seorang.

Kita harap Haji Hadi akan buka mata dan lihat sendiri bagaimana Anwar/Saifuddin Nasution sudah menggunakan dana p/raya antarabangsa untuk PKR – sekaligus meninggalkan Pas mengemis dana sumbangan ahli.

Payah kalau deal dengan orang tak jujur ni….

Continue Reading Julai 10, 2012 at 12:21 am Tinggalkan komen

Anwar, Julian Assange Connection…

Blog rasmi Anwar Ibrahim begitu teruja dengan wawancara khas bersama Julian Assange. Walaupun pada peringkat awalnya, Anwar begitu risau dengan kemungkinan Wikileaks mendedahkan banyak ‘diplomatic messages/reports’ yang mendedahkan perlakuan seks luar biasa Anwar; namun kebelakangan ini Anwar kembali bergantung kepada Assange. Kenapa? Kerana Anwar tidak lagi mendapat layanan baik dan sempurna seperti yang dia nikmati daripada media antarabangsa sebelum ini.

Ana tidak kisah, asalkan suaranya dapat didengari oleh masyarakat antarabangsa. Ini termasuklah mengatakan pemerintahan Malaysia pada ketika ini adalah ‘autoritarian’ dan tidak sama sekali terbuka kepada idea demokrasi.

Deputy Prime Minister Tan Sri MuhyiddinYassin says Datuk Seri Anwar Ibrahim is a coward for asking Wikileaks to remove Raja Petra Kamarudin from the list of forum participants.

“He (Anwar) is only willing to face foreigners but not Raja Petra who has repeatedly challenged him. He is scared to face Raja Petra, who was his strong supporter, fearing that all his secrets will be revealed.

“If he is a man, he must accept Raja Petra’s challenge and refusal shows that he is hiding something from the public,” he said after launching FederalTerritory Umno election machinery at Titiwangsa Indoor Stadium here today.

The forum held yesterday in Kent, England to discuss global politics broughttogether Wikileaks founder Julian Assange and Anwar via Skype.

Meanwhile, Muhyiddin said parliament and not the government, will decide theterms of reference of the Parliamentary Select Committee (PSC) to examine issues related to Lynas rare earth plant.
Hakikatnya Anwar sendiri pernah MENOLAK penglibatan Raja Petra di dalam FORUM ASSANGE hanya kerana RPK sudah terlalu bebas mengkritik Anwar kebelakangan ini.

Seorang rakan media antarabangsa memaklumkan, bahawa hubungan Assange-Anwar dijayakan semula KERANA ada pihak yang telah menaja wawancara mereka berdua. Apakah benar Pak Sheikh? Boleh kami tahu siapa? Berapa pula bayarannya?

Continue Reading Julai 5, 2012 at 11:30 pm 2 comments

Tan Sri…Lakukan Dengan Terhormat…

Nama: Tan Sri Abu Bakar Bin Haji Abdullah
Jawatan: Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam
Gelaran: KPPA
E-Mel: abubakar.kppa@jpa.gov.my
Organisasi: Jabatan Perkhidmatan Awam
Bahagian: Pejabat Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam
Cawangan: –
Seksyen: –
Unit: –
Ringkasan Tugas: Bertanggungjawab ke atas keseluruhan program dan aktiviti JPA.

Secara kebetulan, blog ini menerima banyak email daripada kakitangan awam yang memberikan respons di atas ‘suasana’ terbaru yang melibatkan kerajaan dan KPPA. Memang ada pelbagai pandangan. Namun, majoriti pandangan nampaknya bersetuju dengan tindakan tegas yang dibuat oleh kerajaan dalam menyelesaikan isu KPPA.

Beberapa email yang diterima, termasuk di kalangan mereka yang pernah bekerja di bawah seliaan TS KPPA sendiri menyatakan bahawa kebanyakan perlakuan dan tindak tanduk KPPA kebelakangan ini sememangnya mempunyai unsur ‘tidak selari’ dengan kerajaan sedia ada. Motif? Tak ramai yang dapat merungkai.
Namun, secara umum ramai yang mengaitkan apa yang berlaku di atas kesilapan ‘mega’ yang dilakukan TS dalam isu SBPA. Tidak ada engagement dilakukan. Ternampak seolah ingin menjaga kepentingan dan periuk nasi sendiri; 36 orang kumpulan PREMIER yang berada di tampuk tertinggi kepimpinan Negara.

Seorang anggota PTD yang ada di pejabat KPPA sendiri memaklumkan bagaimana banyak keputusan dibuat secara BULLDOZE, tanpa merujuk dan menilai impak yang lebih besar. Memang benar, tidak semua beban kesalahan mesti diletakkan di bawah KPPA – namun sesuatu yang masuk akal, untuk KPPA mengambil tanggungjawab yang lebih besar daripada orang lain. Mana mungkin perubahan yang sebesar SBPA dilakukan tanpa ENGAGEMENT dengan pihak yang berkenaan. Sudahnya…begini jadinya.
Kalau tidak takkanlah, PM terpaksa menanggung akibat cadangan yang setengah masak oleh KPPA begitu sahaja.

http://www.nst.com.my/top-news/pm-announces-cancellation-of-new-sbpa-font-color-red-update-font-1.57624
Datuk Seri Najib Tun Razak also announced salary adjustments of 13 per cent for employees in the management and professional group from grade 1 to 54, nine per cent for the Jusa A, B and C grades, eight per cent for the staff grades 2 and 3, and seven per cent for staff grade one and the Chief Secretary to the Government.
During the announcement, which he made at a special gathering with civil servants at the Putrajaya International Convention Centre here today, Najib also said that the government had agreed for the Cost of Living Allowance (Cola) to be increased from RM200 to RM250 for the B area, and from RM100 to RM150 for the C area.
The Prime Minister also announced the setting up of a commission comprising the relevant interest groups to make a comprehensive and holistic study of the remuneration system for civil servants.
Dikhabarkan bahawa, TS sudahpun ditawarkan dengan ‘opsyen’ yang lebih molek dan sesuai. Namun, di atas dasar EGO dan hubungan rapat dengan pemain politik tertentu, dikatakan bahawa TS hendak melakukan dengan cara TS sendiri. Maka, khabarnya, TS juga sudahpun melantik salah seorang ahli politik/peguam PEMBANGKANG untuk mewakil TS.

Blog ini tidak ada sebarang masalah peribadi dengan TS. Namun, kami mengharapkan TS tidak cuba membuat ONAR setelah memberi khidmat selama ini. Sudah-sudahlah tu. Tak perlu untuk kami mengaibkan mana-mana pihak.

Berundurlah dengan terhormat…

Abu Bakar Haji Abdullah, KPPA
Jumaat 30 Jun 2012 bersamaan 10 Syaaban 1433H merupakan hari dan tarikh yang amat bermakna bagi saya. Hari ini merupakan hari terakhir saya sebagai KPPA, menandakan tamatnya perkhidmatan saya selaku penjawat awam, setelah berkhidmat selama hampir 35 tahun. Sepanjang tempoh masa tersebut saya melihat dan mengalami sendiri perubahan yang berlaku dalam perkhidmatan awam dan amat berbangga dengan sumbangan dan pencapaian semua yang terlibat.
Di kesempatan ini saya memohon berbanyak maaf diatas segala kesilapan yang telah dilakukan, bukan kerana sengaja atau bermaksud untuk menganiaya sesiapa, tetapi kerana kelemahan saya sebagai manusia biasa. Yang Maha Sempurna hanyalah ALLAH SWT.
Mulai 1 Julai 2012 saya merupakan rakyat biasa yang akan menjadi pelanggan kepada tuan/puan penjawat awam untuk mendapatkan perkhidmatan yang diperlukan. Saya berharap pada ketika itu hasil kerja cemerlang penjawat awam selama ini akan terus menjadi budaya yang sentiasa disebut dan mendapat pujian ramai.
Saya mendoakan yang terbaik untuk semua penjawat awam dan pencapaian yang lebih cemerlang di masa mendatang.
Bagi rakan-rakan yang ingin menghubungi saya bolehlah email ke abubakar160255@gmail.com

Wassalam.

Terima kasih Tan Sri.

Continue Reading Julai 4, 2012 at 10:41 am Tinggalkan komen

Kiriman Terdahulu


September 2017
I S R K J S A
« Jun    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Capaian Umum

  • 75,321,622 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • INFOGRAPHIC: 12 COOL SCI-FI GADGETS THAT YOU CAN BUY TODAY
    In a world where watches monitor your heart rate, and phones convert your voice to text, anything can seem possible. But even though technology continues to defy boundaries, many people wonder whatever happened to the gadgets they saw in science fiction as kids. Well, as this infographic by Who Is Hosting This shows, many of them exist - and are for sale!Inf […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NGA TIDAK PERNAH GAGAL BUAT KECOH KETIKA SIDANG DUN!
    Kecoh pembangkang di Perak hanya kerana Sidang Dun yang dijalankan baru-baru ini hanya dalam tempoh yang singkat iaitu separuh hari. Macam-macam pertikaian ditimbulkan bagi menampakkan imej kepimpinan negeri yang tidak telus. Padahal, kepimpinan parti pembangkang sendiri tidak telus. Adun Kepayang , Nga Kor Ming dalam sidang media ketika persidangan berkenaa […]

RSS Musram Rakuman

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Trend Politik Masa Kini- Mengungkit Tindakan Masa Lalu
    1. Pengajaran kepada ahli-ahli politik yang berjawatan dalam kerajaan, suatu hari nanti, jika anda “break the rank” apatah lagi boleh mengancam kedudukan mantan kawan-kawan, tindakan anda khususnya yang bersifat “jelek” akan didedahkan, termasuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI), seperti mana yang dilakukan terhadap kerugian spekulasi mata asing y […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]