Posts filed under ‘Strategi Politik PKR’

Strategi Hari Pertama Parlimen – Mesyuarat Pertama

Menurut arahan seorang pemimpin kanan PKR (seorang peguam), PR akan mengambil beberapa pendekatan menyerang dalam Sidang Parlimen nanti. Beberapa strategi sedang dikenalpasti, selain daripada agenda boikot yang akan dibincangkan secara lebih teliti.
Plan B
Jika boikot disifatkan tidak membawa kepada mileage politik, ada beberapa syrategi lain yang sedang diteliti. Antaranya adalah mencari punca untuk menggagalkan majlis angkat sumpah (bukan dengan kaedah boikot; tetapi strategi perundangan lain yang ada dalam Dewan Rakyat.
Strategi sama pernah digunapakai pada sidang 2008. Tan Sri Speaker diasak dengan pelbagai point of order yang lemah, khusus untuk menjadikan sidang gamat dan tidak teratur. Beberapa orang MP akan memainkan peranan sebagai top provocateur di dalam sidang nanti. Bukit Katil, Padang Serai dan beberapa lagi MP akan berperanan.
Beberapa strategi yang dikenalpasti:-
– Ganggu proses angkat sumpah. Membawa point of order tertentu yang tidak berkaitan dengan majlis. – Ganggu perlantikan Speaker. – PR akan mencalonkan satu nama untuk bertanding jawatan Speaker. Walaupun sudah tahu kalah, ianya tetap akan dilakukan untuk menganggu sidang. – Antara nama yang dikenalpasti adalah Teo Nie Ching (kononnya membawa agenda wanita) di dalam Parlimen. – Strategi sama akan dilakukan untuk jawatan Timbalan Speaker. – PR lebih yakin kali ini kerana BN akan kekurangan jurucakap yang hebat dan biasa dengan peraturan dewan. – Yang dirisaukan oleh PR hanya Shahrir Samad, Anuar Musa dan Bung Mokhtar. Yang lain disifatkan sebagai mediocre. – Menyerang isu PRU sejak dari minit pertama sidang.

4.
Aturan memilih Tuan Yang di-Pertua hendaklah
seperti  yang  tersebut  di  bawah  ini;
(1)
Tiap-tiap  ahli  yang  hendak  mencadangkan
nama seorang ahli Dewan itu atau seorang yang layak
dipilih menjadi ahli Dewan itu yang hendak dipilih
jadi Tuan Yang di-Pertua, hendaklah mempastikan
terlebih  dahulu  iaitu  ahli  itu  suka  berkhidmat  jika
ia dipilih, dan juga hendaklah memberitahu kepada
Setiausaha  dengan  bersurat  sekurang-kurangnya
empat  belas  hari  sebelum  mesyuarat.
(2)
Seseorang  ahli  dengan  berucap  kepada
Setiausaha, hendaklah mencadangkan seorang ahli
lain  atau  seorang  lain  yang  hadir  jadi  Tuan  Yang
di-Pertua  dan  hendaklah  dikeluarkan  usul
“Iaitu..
……………………………………………………………………
(sebutkan  nama  ahli  itu)  dipilih  jadi  Tuan  Yang
di-Pertua”
. Cadangan ini hendaklah disokong tetapi
tidak  dibenarkan  dibahas.

(3)
Jika  hanya  seorang  ahli  atau  seorang
lain  sahaja  yang  dicadangkan  dan  disokong  jadi
Tuan  Yang  di-Pertua,  maka  Setiausaha  hendaklah
memasyhurkan ahli atau seorang lain itu telah kena
pilih,  dengan  tidak  dikemukakan  bagi  diputuskan
oleh  mesyuarat.  Jika  lebih  daripada  seorang  ahli
atau seorang lain cadangkan dan disokong jadi Tuan
Yang di-Pertua, maka Majlis hendaklah menjalankan
pilihan  dengan  undi  bersurat.
(4)
Bagi  maksud  menjalankan  undi  bersurat,
Setiausaha  hendaklah  memberi  kepada  tiap-tiap
orang  ahli  yang  hadir  sekeping  kertas  undi  dan
ahli  ini  bolehlah  menuliskan  pada  kertas  itu  nama
ahli  atau  seorang  lain  yang  hendak  diundinya.
Kertas-kertas  undi  hendaklah  dilipat  supaya  nama
ahli atau seorang lain yang tertulis pada kertas itu
tidak  boleh  nampak  dan  hendaklah  ditandatangan
oleh  ahli  yang  mengundi  itu.
(5)
Kertas-kertas undi hendaklah dipungut oleh
Setiausaha  atau  oleh  siapa-siapa  pegawai  Majlis
yang  diwakilkan  olehnya  dan  hendaklah  dibilang
oleh Setiausaha di Meja Mesyuarat. Keputusan undi
itu  hendaklah  dimasyhurkan  oleh  Setiausaha.

Jun 13, 2013 at 12:02 pm Tinggalkan komen

Amir Kahar Bagi Pening Pak Sheikh?

Dalam banyak-banyak benda yang Pak Sheikh fikir sewaktu di Sabah, adalah permainan apa yang PM nak main bagi menentukan P167 (N1, N2 dan N3) kekal menjadi kubu kuat BN. Pada hakikatnya, Pak Sheikh sendiri sudah mengarahkan beberapa pihak bertemu dengan Amir Kahar bagi menentukan Kudat dan 3 DUN yang ada akan dapat ditarik kepada PKR.

Pak Sheikh cukup yakin, dengan ‘amaun’ dan jumlah yang tepat, beberapa pemimpin BN Sabah yang berfikiran ‘RM’ seperti Lajim Ukin akan mudah dilentur dan mula bersama dengan PKR. Dengar cerita, Pak Sheikh susun strategi yang sangat licik dalam menentukan pemimpin BN akan menyokongnya. Kaedah ugutan juga digunapakai. Khabarnya, itulah yang terjadi kepada Lajim dan beberapa orang bekas pemimpin BN yang kini kononnya membawa panji PKR.

Pak Sheikh nampaknya terlalu yakin bahawa Amir Kahar adalah antara pemimpin yang boleh di RECYCLE dan dijadikan calon Parlimen di Kudat. Malahan, Anwar sanggup menawarkan Amir Kahar ‘double seats’ seperti Lajim sekiranya bersetuju. Tanding Parlimen dan DUN.

Nampaknya, Pak Sheikh gagal membaca semangat Amir Kahar. Amir bukan calang-calang anak Negeri. Dia punya darah pahlawan dan pemimpin besar di Sabah. Kalau setalat bermain dengan wang ringgit ini bukan permainan keluarga mereka.

Kesilapan Pak Sheikh ini mengecewakan ramai pemimpin PKR di Sabah. Dalam beberapa mesyuarat tertutup, Pak Sheikh sudah jual nama Amir keliling Sabah. Anwar yakin bahawa dia mampu menarik Amir menjelang PRU yang akan datang ini.

Kali ini, pilihan akan terbentang luas buat Amir Kahar untuk menentukan keputusan politik.

Kalau menurut situasi semasa di Kudat, Amir mungkin bukan winnable candidate (untuk BN) buat ketika ini. Namun semuanya boleh berubah.

Tapi rasanya, Amir sendiri boleh buat keputusan yang matang. Apakah legasi keluarga hebat di Sabah akan berjaya dipermain, diperkecil dan diperkotak katikkan oleh Anwar Ibrahim. Amir tak perlu ikut rentak Lajim. Rentak Yahya Lampong. Rentak Bumburing. Mereka kumpulan yang tamak haloba. Lagipun sudah tidak ada apa yang Amir kejarkan. Pernah ada di Federal. Pernah ada di State. Kalau ikut Anwar, Amir dijanjikan jawatan Kabinet. Tapi ini permainan belum dapat. Kalau dah dapat, Amir mungkin sahaja ditinggalkan terkebil-kebil di Kudat Marina and Golf Resort. Hati-hati bro dalam membuat pilihan.

Oktober 15, 2012 at 5:03 pm Tinggalkan komen

Tanpa Qardawi…Tariq Ramadan pun Jadi…

Pejabat Anwar punya masalah besar untuk mendapatkan Qardawi kebelakangan ini. Ada sahaja yang menghalang. Kalau menurut strategi asal Anwar, Qaradawi akan bersama di Malaysia bagi memberikan kekuatan moral kepada Anwar menjelang pilihanraya. Sayangnya, masih tak ada kesempatan. Qaradawi pun dikhabarkan enggan menjadi alat lagi. Perkataan ‘alat’ itu yang merisaukan Anwar.

Disebabkan itu, Tariq Ramadan adalah option yang terbaik bagi menggantikan aura Islamik Qaradawi. Jika Qaradawi tidak mampu memberi imej yang Anwar mahukan, Anwar boleh gunakan orang lain. Tariq adalah sempurna untuk tujuan itu. Semuanya berkenaan image building. Not sincere intellectualism.

Tariq Ramadan, Muslim, scholar, activist, Swiss citizen, resident of Britain, active on several continents, is a hard man to pin down. People call him “slippery,” “double-faced,” “dangerous,” but also “brilliant,” a “bridge-builder,” a “Muslim Martin Luther.” He wants Muslims to become active citizens of the West but four years ago was himself refused permission to enter the U.S. He could not take up the teaching position he’d been offered at the University of Notre Dame. Oxford University took him on as a visiting fellow instead.

Dengan Tariq, Anwar nak pinjam imej ‘universal’ dan progressive Muslim. Disebabkan itu Anwar tidak berselindung dengan keperluan bersikap lebih neutral dalam soal LGBT dan sebagainya.

Kehadiran intelektual ini dibayar oleh Anwar dengan harga yang cukup mahal. Sangat mahal. Layanan yang first class.

Anwar tahu dan faham, Tariq adalah seorang ‘socialist’, tapi pada Anwar imej socialist itu tak penting. Yang Anwar nakkan adalah imej ‘muda dan progresif’. Bukan imej tua macam ahli majlis syura PAS.

Continue Reading Julai 22, 2012 at 6:53 pm Tinggalkan komen

Bila Pria Pulau Pinang Bicara…

Tokoh oposisi Malaysia, Anwar Ibrahim, angkat bicara mengenai dunia perpolitikan Indonesia. Dia menilai, Indonesia mengalami perkembangan politik yang jauh lebih baik ketimbang negaranya.
“Positifnya Indonesia lebih matang, institusi demokrasi lebih mengakar, media lebih bebas. Walaupun ada masalah, ada kritikan kepada KPK, presiden ataupun kasus Century, masih ada ruang bagi publik untuk mengetahuinya,” ujar dia kepada Jaringnews.com dalam sebuah wawancara eksklusif di Hotel Shangri-La, Jakarta, Selasa (17/7).

Ada dua isu menantang yang dialami Indonesia hingga kini. Pertama, isu mengenai korupsi, dan isu tentang ekonomi. Namun, lagi-lagi menurut dia, korupsi yang terjadi di Indonesia tidak lebih parah dengan yang terjadi di Malaysia. Hanya saja, sambung dia, media di Malaysia dikontrol oleh pemerintah.

“Tidak benar korupsi di Malaysia tidak lebih parah seperti yang digambarkan. Sebab kita sophitication (lebih canggih). Korupsi di Malaysia tidak dihebatkan (diberitakan) karena media dikontrol,” ungkap pria kelahiran Pulau Pinang, Malaysia, 10 Agustus 1947 ini.

Dia pun menyebutkan satu kasus korupsi di Negeri Jiran yang terkesan sengaja tidak diekspos media, yakni mengenai skandal pembelian kapal selam dari Prancis pada 2002 oleh pemerintah Malaysia yang tengah mengemuka.

“Di mahkamah Prancis sudah dibuka, berita soal ini di Prancis ada, tapi di Malaysia tidak diungkit. Satu dunia bicara korupsi setengah miliar ringgit, tapi dipadamkan (tak diungkap) sama sekali,” ujar dia.

Mengapa Anwar tidak mahu pindah ke Indonesia sahaja? Kan lebih mudah kayak gitu?

Sudah-sudahlah mengutuk Negara sendiri di laman orang Anwar…banyak hal rasuah dan gelap wang yang berlaku dalam parti kita pun Saudara tidak ambil peduli. Kalau orang macam Latheefa Koya pun RASUAH…apa lagi taruhan yang kita ada???

Continue Reading Julai 21, 2012 at 10:56 pm 1 komen

Azmin & Permainan Politik

Di dalam PKR, antara orang yang paling mempunyai jiwa political animal, selain Anwar – adalah Azmin. Hasil didikan Anwar, permainan politik Azmin nampak matang dan berpandangan jauh. Ada strategi. Bukan hentam keromo. Bukan stail Azmin untuk bertindak tanpa sebarang analisa dan kajian. Azmin sangat berstrategi dalam politik, dilatih oleh Anwar, dia sangat berkira-kira dalam percaturan strategi politik.

Sebagai rakan lama Azmin, hanya yang boleh diberitahu kepada Anwar, jangan under-estimate anak Pak Ali ini. Azmin pun ada permainan dan game tersendiri. Walaupun tak happy dan seronok dengan tindakan Kak Wan-Khalid-Faekah, Azmin masih lagi mampu tersenyum. Dalam senyum, Azmin melakar strategi dan usaha balas dendam.

Pejabat Azmin di Taman Melawati tidak pernah sunyi dengan kehadiran kalangan Ketua-Ketua Cabang di seluruh negara. Ada sahaja. Semuanya menceritakan mengenai bermacam-macam strategi politik dan masa depan. Azmin senyum dan hanya mengangguk.

Dalam masa yang sama, Azmin sudahpun menghantar beberapa orang wakil, untuk bertemu dengan beberapa orang pemimpin dalam gerak saraf BN. Azmin nak tahu berapa HARGA yang mampu dibayar, sekiranya ada usaha di peringkat beliau dan kawan-kawan Ketua Cabang untuk menukar haluan politik. Usaha ini sudah dilakukan sejak minggu lepas. Azmin nak tahu berapa ‘political worth’ dirinya kepada BN.

Anwar masih belum tahu kesungguhan Azmin ini. Memang tidak sangka. Tapi, kerja risikan politik ini memang kemahiran Azmin Ali.

Kita semua mesti faham, Azmin adalah seorang political animal. Professional political animal. Soal kesetiaan memang penting. Tapi jika ego, maruah, harga diri dan integriti dirinya diragui dalam PKR; dia akan bertindak mengikut keperluan.

Kita tak tahu sejauh mana UMNO/BN boleh menerima Azmin dalam kelompok itu, namun itu semua boleh berlaku. Ingat terma game changer? Game boleh berubah. Ahli politik juga bisa berubah menurut masa dan keadaan.

Azmin bernasib baik, kerana dia masih mendapat kepercayaan penuh macai-macai PKR di Selangor (Shuhaimi Shafie, Zuraidah Ampang dan lain-lain lagi). Nampaknya intrigue dalam PKR lebih menarik berbanding PRU akan datang. Banyak permainan.

Continue Reading Julai 18, 2012 at 5:18 pm 1 komen

Anwar Sudah Nasihatkan – PAS Tak Dengar…

Kegagalan Himpunan Oren anjuran PAS baru-baru ini, memang membawa imej buruk kepada Pakatan Rakyat. Banyak kali, Anwar memberikan mesej kepada pimpinan PAS untuk tidak meneruskan agenda Himpunan Oren. Pada Anwar, FELDA adalah isu yang semakin kurang mendapat perhatian rakyat. Semua ini mesti dilakukan dengan strategi, jelas Anwar. Bukan boleh dilambak ikut suka.

Pada Anwar, isu FELDA sudah semakin menurun dan tidak mendapat perhatian. Semua perlu dipakej semula dalam gambaran media yang lebih menyeluruh. Masuk isu rasuah, barulah boleh kaitkan semua cerita.

Menurut kawan-kawan di HQ, usaha sudahpun dibuat untuk membeli beberapa dokumen mengenai isu FELDA. Budak-budak Rafizi sudah berlegar untuk mencari data terbaru mengenai rasuah yang berlaku dalam FELDA. Setakat ini belum ada. Usaha untuk mengaitkan beberapa individu, seperti Isa Samad, Ahmad Maslan – mesti diusahakan dengan lebih bersungguh.

Anwar cukup kecewa, kerana himpunan oren diadakan secara tergesa-gesa. Kalau menunggu sedikit masa, dapat maklumat dan info baru – barulah serangan terhadap Felda dapat dilakukan dengan baik.

Anwar kecewa kerana dengan tidak semena-mena – nama baik PKR pun terbabit sama dengan kegagalan Himpunan Oren.

Sebab itulah, PKR sama sekali tidak mahu terlibat dengan Himpunan Oren. Ini semua kerja gila Mazlan Aliman dan puak-puak rendah IQ dalam PAS. Anwar tak kuasa nak layan orang macam ini.

Continue Reading Julai 16, 2012 at 11:45 pm Tinggalkan komen

Siri Jelajah Dato’ Seri Anwar Ibrahim Ke Sarawak – HORSETRADING AGAIN???

1) 7.00 – 10.00 mlm – Ceramah Perdana 1 – Parlimen Santubong

Lokasi : Restoran Seafood Kwong Lee Hua, Kampong Serayan, Lundu

2) 8.00 – 11.00 mlm – Ceramah Perdana 2 – Parlimen Petra Jaya

Lokasi : Pejabat PKR Cabang Petra Jaya, Jalan Satok, Kulas, Kucing

3) Penceramah:

i. YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim

ii. YB Baru Bian

iii. YB See Chee How

iv. YBhg Dato’ Seri Hafsah Harun

v. YBhg Zulrusdi Mohamad Hol

vi. YBhg Ahmad Nazib Johari

vii. YBhg Sulaiman Kadir

viii. Wakil PAS & DAP

Menurut seorang rakan PKR Sarawak, lawatan Anwar kali ini akan jadi lebih PENTING – daripada lawatan yang sebelum ini. Jauh lebih penting. Banyak tawar menawar akan berlaku. Termasuk penentuan kepada jumlah/tempat yang bakal ditandingi oleh semua parti dalam PR.

Anwar sedang berusaha keras untuk ‘membeli’ beberapa orang penting di Sarawak, untuk diletakkan sebagai calon PKR di sana. Nama-nama pegawai tinggi kerajaan di Sarawak juga disebut-sebut akan ditarik oleh Anwar. Dengan kemampuan kewangan yang baru diterima, Anwar mempunyai kelebihan untuk menawarkan pakej politik yang lebih menarik kepada calon-calon yang dirasakan boleh diketengah.

Di atas kertas, Anwar akan hanya melawat dua kawasan Parlimen, Petra Jaya dan Santubong. Santubong kawasan Wan Junaidi. Petrajaya kawasan Fadillah. Kalau boleh kalahkan dua-dua mamat BN ini (menurut kata Anwar), maka PKR sudah mencapai sasaran. Petrajaya, PKR kalah hampir 14,000 undi. Santubong, kalah hampir 11,000 undi. Banyak kerja kena buat. Kalau ikut calon yang lama, Anwar kata, PKR buang masa. Anwar mahu calon baru.

Continue Reading Julai 14, 2012 at 10:30 pm 3 comments

Kiriman Terdahulu


Januari 2020
I S R K J S A
« Jun    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,343,153 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 7 INNOVATIVE STREET LIGHTING DESIGNS OF THE FUTURE
    7 Innovative Street Lighting Designs of the FutureBy Christopher McFadden, Interesting Engineering, 7 October 2019.Over 140 years ago, Thomas Edison produced the world's first commercially viable electric light bulb. Since then, they have been making life and work easier and keeping us all safer on the streets.Here we explore seven interesting concepts […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! NAJIB KENA TIPU NGAN JHO LOW?
    Kebabian apakah yang melanda penyokong2 UMNO yang masih menyokong Najib ni? Semakin banyak Najib bersuara semakin terbukalah akan penipuan dia selama ini. Aku dulu sokong dia, tapi bila dah tahu dia ni penipu dan pencuri, maka aku decide nak jauhkan diri.Pada mulanya aku malas nak usik dia tapi malaun terBANGSAT ni mulut banyak pulak sehinggakan aku hilang s […]

RSS Musram Rakuman

  • PRK KIMANIS- MASIH SUKAR DIRAMAL
    ADALAH diakui, setakat ini persaingan sengit antara calon Warisan dan BN, meskipun tempoh kempen akan berlabuh pukul 12 malam ini.Pada PRK kali ini, seluruh pemimpin utama telah turun berkempen, walaupun di pihak Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir dan pemimpin utama DAP seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng tidak turun berkempen. Di peringkat negeri, selain s […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • SEO, it’s more important than you think…
    Starting a blog is one thing, but running a blog and ensuring that people see it is another. There is no point in writing anything if no one is there to see it, unless you are of course just writing for yourself.  But if you are like me (a blogger in Malaysia) and want people to find your …

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Anjuran Ampuh untuk Dapat Ulung Judi Togel Online
    Pemain judi yang mencari togel online umpama jenis judi yang dimainkan, senantiasa mengejar kiat untuk Menjuarai. Sederetan angka yang dipasang pada menu betting, jika tampak di pasaran togel, maka akan membuat Anda mendapat dana keberhasilan yang cukup cukup pada deposit. Agar dapat ulung judi togel, Anda strategis memilih petunjuk yang ada di Web, atau sar […]

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • PRK KIMANIS- MASIH SUKAR DIRAMAL
    ADALAH diakui, setakat ini persaingan sengit antara calon Warisan dan BN, meskipun tempoh kempen akan berlabuh pukul 12 malam ini.Pada PRK kali ini, seluruh pemimpin utama telah turun berkempen, walaupun di pihak Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir dan pemimpin utama DAP seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng tidak turun berkempen. Di peringkat negeri, selain s […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • SEO, it’s more important than you think…
    Starting a blog is one thing, but running a blog and ensuring that people see it is another. There is no point in writing anything if no one is there to see it, unless you are of course just writing for yourself.  But if you are like me (a blogger in Malaysia) and want people to find your …

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada