Posts tagged ‘Saiful Bukhari’

Al Gore Kembali ‘Menjaga Periuk Nasi Anwar’

http://www.huffingtonpost.com/al-gore/anwar-ibrahim_b_4934036.html

It is extremely disturbing that the government of Malaysia — by
continuing to press this case beyond the bounds of reason, let alone
the bounds of justice — has used the courts to short-circuit the
political process. (Mr Gore: What about justice for Saiful Bukhari? He
was sodomized by a sex-maniac and the perpetrator should be freed?
That is your level of justice?)

The entire world understands with clarity that Anwar Ibrahim was at
the verge of running for an office that would have given him serious
leverage for advocating greatly needed reform, had he won the
election, that his election by the people was likely, and that it was
the likely judgment of the electorate that inspired this action by
those presently holding power over the administration of “justice.”
(Mr Gore: Kajang is just a state-seat; what reform that Anwar will
initiate but to conceal his party problems?)

The court, by accelerating its calendar, reached its verdict in a rush
— early enough to prevent Anwar from running in the election. The
calendar of events is itself a contextual indictment of the decision.
(Mr Gore: What rush? This case has been going on for years.)

By behaving in the manner it did, the court has, of course, invited
speculation by reasonable friends of Malaysia in the rest of the world
that its independence of judgment and judicial temperament have been
influenced by political fear of, and intimidation by, the individuals
now in control of executive power in Kuala Lumpur. (Mr Gore: This is
your day dreaming. What about 901? Anwar was freed from sodomy
charges. Were you saying something back then?)

The importance of the rule of law should be deemed important for the
reputation of Malaysia as a nation within the community of nations.

Moreover, the integrity of Malaysia’s parliament — a crucial asset
for the future of Malaysia’s respect in the world community — would
be diminished if this decision were to be accepted as “legitimate” by
the elected representatives of the people of Malaysia. (Malaysian
Parliament has nothing to do with Anwar’ anal-craze sexual
orientation).

In short, future prospects for accomplishing meaningful and necessary
change on behalf of the people of Malaysia would be seriously
depreciated if the capricious and slanderous imprisonment of an
individual who has a universally respected understanding and affinity
for the democratic process throughout the world is tolerated. (Court
will decide on this Mr Gore).

His pending appeal offers what could be a last chance for Malaysia to
make things right. The stakes for Malaysia could hardly be higher.
Please do not be deceived. The eyes of the world are focused on what
will come next. (Let the world decide then).

Anwar sudah mula kronik untuk mendapat perhatian. Al Gore sudah
dikerah untuk menulis surat bagi pihaknya, untuk menarik perhatian
antarabangsa. Berapa bayar Al Gore ini?

Mac 17, 2014 at 11:25 am Tinggalkan komen

Menjadikah Strategi Johari Bendul?

azlanRamai di kalangan pemimpin dan penyokong PKR rasa serba salah apabila Johari Bendul membangkitkan kembali soal LIWAT dan Saiful Bukhari. Malahan, di kalangan kepimpinan PKR sendiri berasa kurang yakin, AZLAN LAZIM mampu memberi dividen politik kepada PKR pada ketika ini. Kak Wan sendiri, dikatakan sangat kecewa apabila Azlan Lazim, Saiful Bukhari dan LIWAT dikembalikan dalam kamus politik PKR saat menjelang pilihanraya nanti.
Di kalangan kepimpinan PKR pun tidak jelas dengan permainan siapa? Apakah Johari Bendul dan Sivarasa sudah mendapat CLEARANCE Presiden Parti? Apakah baik dan buruk; pros and cons; mengenai isu ini sudah dinilai oleh biro politik? Apakah ada permainan dalaman yang sedang berlangsung di dalam PKR pada ketika ini?
Kak Wan sendiri melahirkan rasa kecewa. Kecewa kerana isu lama (mengaitkan isu LIWAT) dengan Anwar mahu ditimbulkan semula. The timing is just….not right.
Kak Wan pernah berhadapan dengan Azlan di dalam MAHKAMAH dalam kes LIWAT. Azlan adalah antara orang yang kuat menjerit:-
‘Ciumlah spender anak aku tu’.
‘Suka sangat dengan BONTOT anak aku’.
‘Mengaku sahajalah Pak Sheikh. Ko pernah main BONTOT anak aku’.

Ayat-ayat ini masih meligat di dalam telinga Kak Wan. Kak Wan sendiri pernah menangis kerana ayat-ayat bodoh yang diucap Azlan di dalam Mahkamah. Johari Bendul dan Sivarasa tidak ingat semua ini?
Laporan Malaysia Chronicle:-

Asked if PKR would  attract accusations it had ‘paid’ Azlan to recant so as to gain votes in the 13th general election, widely expected to be called within the next few weeks, party vice president Sivarasa Rasiah said the overriding  objective was transparency.

“For Azlan, it is a burden that he has been carrying for almost 5  years now. He wants to it let go and it makes sense to do so before  GE13, otherwise, the amends he wants to make won’t have that much  effect. He seems to me to be quite sincere in his wish to repent and to  join the reform movement. We see this happening among a large spectrum  of voters, particularly from Umno, who want to switch sides because of  disenchantment,” Sivarasa, who is also the PKR MP for Subang told Malaysia Chronicle.

“For PKR, of course, we are conscious that people especially from  Umno-BN will say that there is more than coincidence in Azlan joining  our party so soon after making the exposure. But we want to be  transparent about this. This is not stage-managed, no drama here. Very  simply, he came to us to tell us about his ‘burden’ and his wish to join the party. We will obviously assess his application based on its  merit.”

Dalam pada nak menang undi, hati Presiden – Kak Wan tidak dijaga. Politik lakhanat dan musibat. Johari Bendul punya permainan.
Yang paling Kak Wan tak boleh nak terima – bila Johari Bendul cadang Azlan jadi calon PRU. Bangang ke apa???

Mac 11, 2013 at 4:03 pm 1 komen

Sesi Petang – 9 Ogos 2010 (Delaying Tactics) lagi..

Mahkamah ‘dipaksa’ mendengar bebelan Karpal mengenai mahkamah yang tidak mahu mendengar usahanya untuk membawa DPP Farah dan Saiful untuk dipanggil ke kandang saksi.

Karpal cuba menarik perhatian Hakim dan mahkamah bahawa adanya ‘abused’ of process oleh mahkamah.

Wakil kedutaan asing geleng kepala. Wartawan mengeluh. Karpal macam meroyan dan mula membebel kosong mengenai undang-undang.

Apa sebenarnya taktik Karpal?

Selepas GAGAL membawa Farah/Saiful ke mahkamah, Karpal menyerang peribadi seorang lagi DPP – Mohd Hanafiah. Hanafiah dikatakan kahwin dua; seorang di Thailand dan sedang cuba nak mendaftarkan perkahwinan di Kelantan.

Soalnya – apa kena mengena dengan kes liwat? Tak ada kena mengena pun. Tapi masih lagi mahu dimainkan oleh Karpal.

Pada ketika ini, pakar Australia sedang tidur. Malas agaknya nak mendengar seorang peguam tua membebel. Tidak ada kena mengena pun. Karpal tegaskan dia tak pernah nak MELAMBATKAN kes. Tidak pernah. Kenyataan bodoh lagi. Kes ini dilambatkan oleh Karpal entah untuk yang ke berapa kali.

Senjata Makan Tuan?

Itulah kenyataan Anwar bila Karpal buka cerita Hanafiah kahwin dua. Anwar nampak macam seronok. Tapi bila Hakim sekali lagi tolak – Anwar letih semula.

Nilai sendiri; apa sebenarnya taktik ini kalau bukan untuk MELAMBATKAN kes. Apakah Karpal yang pernah bersetuju bahawa Anwar seorang homoseksual pada tahun 1997 – mahu meneruskan kes? TIDAK LANGSUNG.

First hand knowledge?

Dato’ Yusof pertikai apakah Anwar tahu dan maklum bahawa Farah/Saiful ada hubungan sulit? Atau hanya mendengar cakap orang sahaja? Hearsay?

Continue Reading Ogos 9, 2010 at 11:15 pm 7 comments

Sesi Pagi; 9 Ogos 2010 – Harapan Baru?

Nampaknya pagi ini jentera Skuad Komunikasi dan barisan penyokong DSAI hadir dengan seribu keyakinan. Nampak sangat, mereka mengharapkan keputusan yang positif dan baik; setelah berjaya menangguhkan bicara seminggu – setelah membangkitkan isu hubungan ‘sulit lagi menyulitkan’ antara DPP Farah dan Saiful Bukhari. Semua barisan peguam Anwar melangkah ke mahkamah dengan penuh wajah keyakinan. Param nampak yakin. Sankaran senyum menampakkan gigi sejak daripada pagi. Karpal pun sempat tersenyum yakin.

DSAI, Kak Wan dan anak-anak hadir kira-kira jam 9.20 am. Pun nampak yakin. Senyum sampai ke sudah. Mahunya tidak – berdasarkan maklumat awal yang DSAI dapat; Dato’ Yusof tidak akan mampu menjawab segala ‘tuduhan’ yang diletakkan di dalam afidavit. Masalah pun kalau ada, Anwar adalah ‘terlibat secara langsung’ dengan kes. Anwar dapat kepentingan. Anwar ada kelebihan kalau semua kes ini dibuang. Kenapa agaknya, si pemberi maklumat sebenar ‘hubungan sulit’ tidak mahu ke hadapan. Inilah yang jadi problem dan masalahnya. Karpal pun tahu hal ini. Kenapa Anwar? Laporan Polis Anwar yang buat. Afidavit pun Anwar yang buat. Siapa sebenarnya yang bagi maklumat tidak didedahkan. Soalnya kenapa?

Karpal membentangkan alasan submission dengan panjang lebar. Termasuk mengingatkan bahawa Saiful tidak ada kredibiliti kerana telah terlibat dengan hubungan ‘sulit lagi menyulitkan’ dengan DPP Farah. Agakan awal bahawa pendakwa tidak akan menjawab tersasar jauh. Dato’ Yusof membentangkan hujah balas dengan juga panjang lebar. Termasuk mengingatkan bahawa kes ini tidak ada kena mengena dengan kes liwat. Di mana asas? Siapa saksi yang mengatakan adanya hubungan sulit.

Dato’ Yusof memaklumkan bahawa dua afidavit balas telahpun dibuat oleh DPP Hanafiah dan Jude Pereira. Kedua-duanya mengakui bahawa Farah TIDAK ADA AKSES langsung kepada bahan bukti. Farah TIDAK ADA kepentingan langsung kepada kes yang sedang berlangsung; KECUALI sebagai pencatat minit. Maka, TIDAK ADA alasan mengatakan bahawa Farah adalah seorang DPP yang sangat penting di dalam kes ini.

Penyokong DSAI pun patut maklum – mereka tahu dan tengok sendiri cara kerja Farah. Datang ke mahkamah. Buka laptop. Dan catatkan segala butir percakapan di dalam mahkamah. Itu sahaja.

Tanyalah Abang Razak, beberapa orang penyokong tegar DSAI berbangsa India di bench awam. Mereka pun tahu. Ini sengaja nak cari fasal sahaja. Tak lebih daripada itu.

Janji Karpal

Yang seronok, Karpal sudah BERJANJI dengan Hakim bahawa dia TIDAK AKAN melengahkan lagi kes setelah Hakim membuat keputusan petang nanti. Boleh percaya ke JANJI uncle Singh sorang ni? Boleh percaya? Dulu pun banyak kali berjanji – haram. Asyik minta tangguh.

Mahkamah akan bersambung jam 2.15 pm. Harap Karpal pegang pada janji.

Continue Reading Ogos 9, 2010 at 12:32 pm 2 comments

Beban Mengemukakan Bukti

Setelah membuat laporan polis dan kejayaan besar untuk menangguhkan kes semalam; kalangan peguambela Anwar akan menggunakan tempoh masa untuk beberapa hari ini untuk ‘establishkan’ bukti bahawa Saiful dan Farah pernah ‘bersama’; memadu asmara sewaktu kes berlangsung. Samalah juga bebannya untuk mengemukakan bukti bahawa Anwar pernah ‘sodomi’ Saiful. Tapi kali ini, nak kemukakan bukti air mani Saiful dan sebagainya bukan mudah. Anwar dan team guamannya tidak boleh memaksa Farah Azlina melakukan seks bersama Saiful Bukhari.

Ingin ditegaskan, yang ditekankan oleh Anwar bukan ‘affair’ sahaja. Ada perlakuan seks. Perlakuan ini mesti dinyatakan di mana; pukul berapa? Ini barulah usaha yang bagus dan telus. Anwar sebenarnya mengemukakan penangguhan ini berdasarkan ‘cerita/ceriti’ di kalangan pegawai pejabat AG. Itu yang nyata. Kita fahamlah, tidak semua di pejabat AG adalah penyokong kerajaan. Ramai juga yang tidak menyokong kerajaan. Ramai yang menyokong Anwar pun. Ini perkara biasa.

Kalaulah, kalau – semuanya ini berdasarkan cerita Farah Azlina kepada seorang rakannya yang lain di pejabat AG; apakah asas untuk menangguhkan kes? Apa alasannya? Berdasarkan gossip di pantry AG Chamber? Itu sahaja sudah cukup untuk melepaskan Anwar daripada tuduhan liwat? Ironi, kerana mana nak dicampakkan segala kesan air mani yang diperolehi Polis di punggung Saiful. Kerana cerita di pantry AG sahaja; Anwar mohon untuk kesnya diketepikan. Mudah sangat.

Ok, kalau bukan berdasarkan cerita Farah Azlina di pejabat Peguam Negara; sumber yang mungkin adalah Baiti; adik Saiful. Budak-budak security Anwar selalu mengungkapkan bagaimana mereka sudah ‘merasa’ adik Saiful di ranjang. Mereka dah biasa ‘menjadikan’ adik Saiful sebagai ‘bahan’. Oklah kalau betul. Dah rezeki. Tapi cukupkah dengan hanya sekadar cakap-cakap kosong adik Saiful? Apakah kalangan penjaga keselamatan Anwar tidak bias apabila mengemukakan bukti. Sekaligus menyatakan ‘ya’, mereka pernah tidur/merogol si Baiti. Mana satu yang mahkamah nak dengar? Kes rogol dahulu; atau kes liwat?

Kita memang nak sangat tengok Karpal panggil semula Saiful ke kandang saksi. Tanya dia habis-habisan. Pukul berapa Farah Azlina datang ke rumah. Pukul berapa Farah Azlina meninggalkan tempat tinggal Saiful. Mudah sangatkah Saiful boleh berdua-duaan dengan Farah Azlina? Waktu bila?

Yang lebih seronok adalah apabila Karpal memanggil Farah ke kandang saksi. Kena panggil. Tuan punya badan. Kita nak dengar juga bagaimana Karpal membentangkan kes terhadap pasangan ini. Bukti apa yang Karpal ada? Bukti sms? Video? MMS?

Kita serahkan kepada Karpal untuk mencari segala bukti. Jangan cakap kosong sahaja. Nanti rakyat susah nak percaya. Ada cakap-cakap di kalangan penyokong PKR; mereka mempunyai ‘senarai penuh sms antara Saiful dan Farah’. Pasti menarik.

Continue Reading Ogos 3, 2010 at 1:46 pm 4 comments

Senyum Cemburu Anwar Menjadi..

Pagi tadi, pasukan peguambela Anwar masuk ke mahkamah agak lewat. Berdasarkan makluman beberapa orang PKR yang ada di belakang galeri awam, Anwar memfailkan afidavit bagi membuang kes. Hubungan intim Saiful dan Farah menjadi alasan. Memang daripada awal, penyokong PKR dan Skuad Komunikasi Selangor beria hadir ke mahkamah kerana yakin hari ini akan memberikan gambaran bahawa kes Anwar akan dibuang. Ramai yang seronok. Tiga orang ‘bomoh profesional’ yang dibawa ke mahkamah tersenyum sejak masuk lif lagi. Kuat sungguh mandrem.

Anwar tidak akan melepaskan peluangnya untuk mencari ‘loopholes’ kelemahan yang ada. Bayangkan, seorang DPP yang hanya menjadi pencatat pun mahu dijadikan alasan untuk membuang kes. Seorang ahli PKR yang jarang ada di mahkamah, membuat lawak mengatakan – bahawa Saiful ‘main kayu tiga; bisexual yang layan semua jantina’. So, seorang wartawan yang hadir bertanya, kenapa – ‘Anwar cemburu ker?’. Ruang galeri awam terdengar hilai ketawa.

Kita faham dan maklum; ini sahaja jalan dan peluang yang membolehkan kes ditangguh lagi ke tarikh yang lain. Kemenangan buat Anwar kalau Hakim membenarkan afidavit tersebut didengar dan dibicarakan. Kes sudah dikompromi kerana hubungan intim antara Saiful dan Farah. Masalah lagi pada pendakwa.

Dato’ Yusof tidak nampak tertekan langsung. Sesekali tersenyum dan ketawa dengan gelagat pasukan peguambela. Rasanya, semua sudah jangka inilah kes yang akan ditimbulkan di dalam mahkamah.

Soalnya, pasukan guaman/penyiasatan Anwar memang ‘top class’. Kita tidak boleh nafi. Kalau cerita dalam kain Farah pun boleh terbarai; jangan harap tak ada cerita lain yang akan termuntah keluar nanti. Memang hebat.

Anwar tadi nampak gembira. Seronok. Yakin. Tersenyum sepanjang masa. Banyak masa Anwar dihabiskan untuk menerangkan situasi kepada beberapa perwakilan asing yang hadir. Anwar meyakinkan mereka bahawa inilah contoh mahkamah Malaysia. Perlilah tu. Perwakilan asing ketawa besar.

Dua orang doktor pakar yang akan mewakili Anwar hadir lewat. Mungkin tiba lewat semalam. Sebab itulah agak terlewat. Mereka pun nampak macam kecewa kerana kena tunggu 9hb Ogos pula. Salah seorang menggeleng kepala di pintu mahkamah. What a waste of time – bebelnya sedikit.

Continue Reading Ogos 2, 2010 at 12:39 pm 2 comments

Mahkamah 10 Mei – Sesi Pagi

Pasukan peguambela hadir ke mahkamah dengan wajah yang amat yakin dan bersungguh. Kehadiran pegawai kedutaan asing memang ramai. Antara yang duduk bersama dengan keluarga AI adalah pegawai kedutaan Sepanyol dan Australia.

AI masuk dengan senyuman. Walaupun nampak penat; sempat menegur dan berbual kosong dengan wartawan di galeri awam. Antara aduan AI: ‘depa ni nak bicara apa? kita dinafikan dokumen dan sebagainya’.

Ada wartawan yg setuju. Ramai juga yang diam dan tidak memberikan komen.

Karpal hanya memperkatakan dua niat pagi ini: nak desak mahkamah memberikan dokumen dan ‘discredit’ saksi sebaik mungkin.

Sebaik Saiful ambil tempat. Karpal dah guna pelbagai cara nak celarukan fikiran saksi. Tanya pasal tarikh. Ulang soalan sama. Tanya pandangan tentang perkara yang saiful tak berapa jelas.

Tidak ada wakil DAP dan PAS pagi ini. Tak ada langsung. Karpal serang samada saiful seorang ‘muslim’ yang baik. Tanya pasal sembahyang dan ‘mandi junub’.

Saiful jawab jujur sahaja. Memang ada ketika yang dia alpa sebagai Muslim. Karpal tanya tentang adakah dia sembahyang pada hari kejadian. Saiful kata tidak. Maka, Saiful bukan Muslim yang baik.

Karpal patut tahu; mangsa seksual memang selalunya ada ‘guilt conscience’ bila dah berlaku kejadian. Rasa bersalah. Chances – memang mereka rasa ‘kotor dan jijik’.

Ini memang taktik Karpal. Discredit Saiful. Kena buat dengan apa sahaja cara. Tak mandi. Tak sembahyang. Bukan Muslim yang baik. Makanya, Saiful tidak layak menjadi ‘mangsa yang berwibawa’.

Nak jadi mangsa Anwar; seseorang mesti warak. Mesti huffaz. Mesti pergi umrah setiap tahun – baru layak. Kalau tak sembahyang; tak layak jadi mangsa.

Karpal beberapa kali nak kaitkan Saiful dengan PM (TPM) pada ketika itu. Berapa kali jumpa? Di mana? Rosmah ada? Selang beberapa minit; tanya semula…Rosmah ada?

Modal Karpal adalah laporan perubatan awal PUSRAWI dan HKL. Ada report yang menyebut tentang kemasukan benda plastik ke dalam dubur. Saiful nafikan. Laporan HKL menerangkan tentang – tiada luka dan sebarang ‘scar’. Tapi Karpal tak sebut tentang ‘laporan kimia dan forensik’. Mungkin sebelah petang.

Game plan pembela menjadi. Tapi belum tentu sukses sepenuhnya. Banyak lagi butiran yang Saiful akan bawa.

Makin seronok pula ada di mahkamah ini. Soalan-soalan Karpal memang memerangkap. Well, Anwar buat keputusan tepat ambil Karpal.

Mahkamah berhenti rehat agak lama. 12.29 Hakim masuk nak sambung semula.

Karpal mohon tangguh. Sambung semula esok pagi.

Continue Reading Mei 10, 2010 at 4:36 pm 3 comments

Pemerhatian Bicara Hari ini…

Kita kena akui, Karpal ada advantage dan menang sikit dalam sidang bicara hari ini. Bila masuk laporan perubatan PUSRAWI. Bila masuk laporan perubatan ‘awal’ HKL – Karpal memang boleh senyum. Malahan Anwar dalam kandang tertuduh seronok bersalaman dengan para hadirin yang hadir – seolah dia sudah menang kes sodomi ini. YB Yusmadi menjadi antara orang yang ditugaskan merapati perwakilan asing dalam memberikan penjelasan mengenai perjalanan kes.

Satu perkara yang Tuan/Puan kena tahu dan hargai: apa yang berlaku pagi tadi membuktikan bahawa Saiful tidak dilatih, di train, di coach untuk menjawab soalan di dalam mahkamah. Semuanya datang daripada dalam pemikiran dan hati Saiful sendiri. Dia tidak gagap. Dia tidak melarikan mata daripada Karpal. Malahan dalam banyak insiden pagi tadi, Saiful berani menyoalbalas Karpal dengan bersahaja.

Saiful tidak goyah. Tidak takut dengan gertakan Karpal daripada mula sampai habis. Dia pandang Karpal. Tidak sekalipun melihat kepada pihak pendakwa – cuma sekali sekala memandang ke arah Hakim untuk memberikan jawapan.

Sebagai orang yang belajar ‘body language’; siapapun dapat mengagak bahawa Saiful bercakap benar dan ikhlas dari hati. Sewaktu ditekan Karpal untuk bersetuju bahawa Doktor PUSRAWI menipu dan berbohong; Saiful bersetuju. Kalau menjalani ‘coaching’ yang lengkap; Saiful boleh sahaja berkata ‘tiada komen’, ‘tidak tahu’, ataupun ‘entah’. Saiful boleh jawab begitu kalau ‘asasnya’ adalah konspirasi. Ini tidak, Saiful secara tenang menjawab bahawa kenyataan tersebut ‘TIDAK BENAR’ – yang pastinya juga disamakan dengan berbohong atau tipu.

Kita kena ingat, Dr Osman bertugas di RISEAP agak lama. Brother Anwar adalah juga seorang ‘Supreme Council’ kepada RISEAP buat sekian lama. Makanya, sebagai menolong kawan – tidak salah untuk Dr Osman melakukan apa yang dia lakukan.

Saiful hari ini adalah seorang anak muda biasa yang tidak gagap dalam berhadapan dengan Karpal. Malahan, dalam banyak ketika – Karpal yang jadi serba salah dan susah nak mengemukakan persoalan – kerana semua jawapan diberikan dengan ‘candid’ – tanpa sebarang ‘hesitation’ dan tempoh berfikir.

Esok Karpal ada peluang lagi untuk ‘grill’ Saiful. Moga kebenaran akan terbukti. Apa yang penting, apa yang berlaku tadi membuktikan – semuanya dilakukan dengan telus dan terbuka.

Continue Reading Mei 10, 2010 at 3:14 pm 1 komen

1 Dis 09′: Keputusan Mahkamah Mengecewakan Anwar

Kita sama-sama mengharapkan Anwar akan terus tegar berhadapan dengan perjalanan kes sodominya yang sedang berlangsung ketika ini. Keputusan hari ini sememangnya tidak memihak kepada Anwar. Cubaan Anwar untuk melakukan ‘strike out’ kepada kes sodomi Saiful Bukhari gagal lagi. Walaupun diwakili oleh kalangan pengamal guaman terbaik, Anwar masih lagi belum mampu untuk mencari ‘loopholes’ di dalam sistem perundangan – sekaligus menidakkan hak Saiful untuk mendapat pertimbangan yang wajar di dalam mahkamah.

Paling Anwar kesal, hujah pihak pembelaan – bahawa laporan perubatan semata, TANPA sebarang ‘kemasukan zakar’ tidak membawa fakta kes – tidak diterima. Makluman pihak tertentu, wujudnya DNA dua orang (dua orang?) di dalam kes ini akan menjadi asas kepada penolakan tersebut. Anwar kesal kerana, ‘tiadanya maklumat kemasukan’, atau dengan bahasa Anwar sendiri:-

Manakala mahkamah berpendirian lapuran perubatan sahaja tidak memadai, peguam bela saya berhujah pertuduhan harus membuktikan adanya kemasukan atau tembusan, kerana itu mahkamah perlu mempertimbangkan laporan pusrawi dan hospital kuala lumpur yang jelas menunjukkan tidak berlakunya fitnah liwat itu. Mahkamah juga menetapkan tarikh perbicaraan pada 25 Januari 2009. Peguam Karpal Singh menyebut Mahkamah Persekutuan belum memberikan keputusan bersabit permohonan kami memperolehi dokumen. Hakim Zabidin Mohd Diah dengan bersahaja menjawab “tidak perlu.”

Anwar wajar menerima keputusan ini sebagai satu bentuk ‘keadilan’ kepada si mangsa (saiful) untuk diberikan ruang mengemukakan hujah dan pandangan. Janganlah ditolak. Face it like a real man Pak Sheikh.

Apa yang Anwar perlukan sekarang adalah satu lagi ‘diversion’ untuk membenarkan rakyat lupa sedikit dengan kes sodomi yang sedang berlangsung. Anwar amat memerlukan satu lagi benda yang boleh membuatkan rakyat lupa sedikit dengan isu peribadinya ini. Apa ya? BTN tak cukup kuat? Serangan kepada Najib – pun macam kurang berkesan?

Inilah masanya ‘spin doctor’ Anwar kena mencari ruang baru bagi memperbaiki imej Anwar yang calar teruk. Anwar nak harapkan PAS – PAS pun kecamuk lagi. Nak harapkan DAP; tak berapa bijak. Anwar nampaknya kena bersendirian lagi kali ini.

Kita juga mengharapkan keputusan mahkamah dapat dilakukan secara cukup adil. Akta DNA sudahpun diluluskan, elok juga agaknya kita gunakan DNA dalam menyelesaikan masalah dan isu kes sodomi ni. Sedang mayat yang dah tanam pun kita boleh bongkar, apa salahnya kita gunakan DNA dalam kes ni.

Apa yang Anwar perlukan ketika ini adalah mencari bantuan Pakar DNA Antarabangsa untuk diterbangkan ke Malaysia seberapa segera. Pakar inilah yang boleh membantu Anwar dalam kesnya nanti. Berapa bayarannya? Tak perlu. Banyak yayasan antarabangsa yang nak sponsor dan taja Anwar.

Continue Reading Disember 1, 2009 at 10:22 pm 2 comments

‘Yes, we Met’ – Cheah Kah Peng & Peter Lim

Nampaknya tuduhan Aminah bukannya tuduhan kosong yang tanpa bukti. Macam Saiful Bukhari juga, kalau tidak cukup bukti – takkanlah anak muda itu sanggup untuk berdepan dengan ‘legion peguam’ Anwar yang bersedia untuk mengungkap fakta – NO PENETRATION. Mahu meruntun hati Wan Azizah kali ini – kerana NO PENETRATION tidak bermakna NO CONNECTION. Ianya hanya membayangkan NO PENETRATION. Tidak lebih daripada itu.

Pemuka politik PKR memang sudah dilatih dengan kemahiran ‘menipu dan membohong’. Ketepikan fakta; lebihkan auta. Inilah kerja PKR selama ini. Penulis memang tak pernah rasa kurang percaya dengan kemungkinan PKR sudah bernanah dengan amalan pembohongan dan korupsi. Itulah PKR sebenarnya. Daripada Selangor sehinggalah ke Pulau Pinang – PKR jadi parti politik pembohong.

Kita lega juga sebenarnya, kerana Cheah dan Peter Lim mengakui bahawa mereka memang pergi berjumpa dengan Aminah (Kak Min). Mereka mengakui. Rujuk Star hari ini. Sayangnya, ayat selepas itu yang seakan mahu menidakkan Kak Min. Kononnya Kak Min yang minta jawatan. Ini satu pembohongan. Logik akal, Kak Min bukannya bodoh untuk minta jawatan begitu sahaja. Cheah dan Peter Lim kena mengakui bahawa mereka diarah untuk berbuat demikian.\

Arahan Siapa?

Jika mereka diarah untuk berbuat demikian, arahan siapa? Arahan Zahrain? Atau arahan Dr Mansor yang boleh tahan juga minda strategisnya. Atau lebih utama lagi, Cheah dan Peter sebenarnya melawat Kak Min di atas arahan seorang individu bernama Anwar Ibrahim? Ada kemungkinan? Ada, Anwar kena berusaha membersihkan ‘mess’ di dalam PKR sebagai tanda bahawa dia ada ‘power’. Sayangnya, tidak kesampaian.

Seperti juga dalam kes NO PENETRATION – Cheah dan Peter mesti bersedia dengan hujah balas untuk menidakkan kata-kata Kak Min. Rakaman yang Kak Min serahkan kepada SPRM akan jadi bukti bahawa Kak Min tidakpun membuat tawaran apa-apa. Ini yang Kak Min sampaikan sendiri kepada penulis melalui telefon. Hubungan lama dengan Kak Min, membuat penulis percaya bahawa Kak Min berkata benar.

Cheah dan Peter – sememangnya berlagak sebagai ‘power broker’ di Pulau Pinang. Mereka inilah yang menggerakkan usaha ekonomi untuk PKR di Pulau Pinang. Mereka inilah yang menyusun segala gerakerja pembahagian ‘kek ekonomi’ PKR di Pulau Pinang. Kejatuhan Fairus – dengan pemalsuan fakta dan sms dikerjakan oleh mereka inilah. Hari ini tampil kononnya sebagai ‘manusia bersih’ seperti tidak salah apa-apa.

Cheah dan Peter – adalah ‘broker’ PKR di Pulau Pinang. Habis semua EXCO Kerajaan Negeri mereka jumpa, kononnya membawa ‘hasrat dan niat’ ekonomi seseorang pemimpin di KL. Selagi ada ruang, mereka menyusun harta rampasan perang untuk seorang Imam yang bergelumang dengan idea NO PENETRATION. Inilah kerja Cheah dan Peter selama ini.

Sayangnya, Kak Min tidak terbeli oleh broker ekonomi ini. Kak Min dah nekad bahawa dia akan memastikan kekalahan Dr Mansor di Penanti. Kak Min adalah calon yang paling Imam NP (NO PENETRATION) takuti. Orang lain dia tak hirau sangat. Kak Min – tahu cerita Imam NP luar dalam.

Imam NP – mesti sedang bersedia untuk kes mahkamahnya. Dalam masa yang sama, Cheah dan Peter mendapat arahan yang jelas. ‘NO LINKAGE TO ME’ – I dah ada masalah besar. You jangan tambah problem I. Apapun terjadi, Cheah dan Peter kena buka cerita baru. Jangan ada kaitan dengan Imam NP langsung.

Continue Reading Mei 28, 2009 at 7:41 am 1 komen


Disember 2022
I S R K J S A
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Capaian Umum

  • 75,348,053 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 146 other subscribers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • KERAJAAN CAMPURAN YANG ADA KUASA 2/3
    KUASA 2/3 kerajaan campuran yang dinamakan KERAJAAN PERPADUAN yang ditunjungi Pakatan Harapan (PH) tidak lagi berhadapan penolakan mana-mana rang undang-undang malah boleh mengubah perlembangan negara, termasuk persempadan semula kawasan pilihan raya. Pada Persidangan Dewan Undangan Negeri Sabah bulan lepas, ADUN dilantik Datuk Amisah Yassin telah mencadangk […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • A Guide to Choosing a Strong Science Background Course
    Choosing the right science foundation course is an important decision for students interested in study foundation in science in Ireland. The Science Foundation Course at RCSI & UCD University is designed to give students the opportunity to study a range of science disciplines, and to prepare them for entry into undergraduate courses in the area. […] The […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • KERAJAAN CAMPURAN YANG ADA KUASA 2/3
    KUASA 2/3 kerajaan campuran yang dinamakan KERAJAAN PERPADUAN yang ditunjungi Pakatan Harapan (PH) tidak lagi berhadapan penolakan mana-mana rang undang-undang malah boleh mengubah perlembangan negara, termasuk persempadan semula kawasan pilihan raya. Pada Persidangan Dewan Undangan Negeri Sabah bulan lepas, ADUN dilantik Datuk Amisah Yassin telah mencadangk […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • A Guide to Choosing a Strong Science Background Course
    Choosing the right science foundation course is an important decision for students interested in study foundation in science in Ireland. The Science Foundation Course at RCSI & UCD University is designed to give students the opportunity to study a range of science disciplines, and to prepare them for entry into undergraduate courses in the area. […] The […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada