Posts tagged ‘Shahrizat’

Jika Shahrizat Mahu Ajar NAJIB – Letak Jawatan Ketua Wanita!

The government will revoke the contract with National Feedlot Corporation (NFC) for failing to repay a RM250 million loan.

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said the NFC failed to repay the loan installment on January 9 (due date).

“The government sent a notice of remedy to NFC on May 5 and gave it 90 days to comply. However, the NFC failed to remedy the situation.

“As follow up, the government filed a notice of default on September 4 to revoke the contract and will take legal action,” he said in a written reply to a question from Khalid Abdul Samad (PAS-Shah Alam) in Dewan Rakyat today.

Khalid had asked the Finance Minister to inform Parliament about the status of efforts to recover the RM250 million loan given to the NFC.

Najib, who is also Finance Minister said the RM250 million loan was to be repaid from 2012 until 2028.

———————————–
Walaupun Kak Ijat tidak ada kena mengena dengan SYARIKAT NFC ini, tetapi dek kerana ianya melibatkan keluarga terdekat, rasanya tempias akan terkena juga.
Ini adalah penghinaan Najib kepada seorang Wanita yang menjadi SPINE/TULANG BELAKANG kepada UMNO dan BN selama ini. Teruk benar nampaknya Najib melayan seorang Ketua Wanita yang bertaraf NAIB PRESIDEN parti.
Seeloknya, sebagai tekanan kepada Najib, Kak Ijat dan Barisan Exco yang setia kepadanya meletakkan jawatan secara en-bloc dalam isu ini. Tengok bagaimana Najib boleh urus keadaan wanita yang tunggang langgang.
Ini memang malang yang bertimpa kepada Kak Ijat dan family. Malang.
Sudahlah semua akaun NFC dibekukan, tetapi loan servicing masih mesti dilunaskan. Ini satu tindakan yang sangat menghina Ketua Wanita.
Soalnya, ada maruah dan keinginan ke Kak Ijat nak letak jawatan?
Tak tahulah samada nak kesian kepada Kak Ijat; atau nak kesian kepada rakyat seperti kita yang saban hari dikencing oleh pemimpin.
Soft loan; RM250 juta (2 %) – projek lembu. Kalau NFC bukan milik keluarga Menteri boleh dapat ke?
Ini dosa Najib ke legasi dosa Pak Lah?

November 6, 2014 at 7:23 pm Tinggalkan komen

PAU2013: Winners & Losers

h20Pemenang PAU2013
1. Zahid Hamidi. Kalau ikut pada senario politik semasa, populariti Zahid Hamidi (dalam parti) melebihi Muhyiddin Yassin. Mendahului jauh. Zahid Hamidi bijak menggunakan aura jawatan untuk kepentingan politik sendiri. Sudah ada khabar angin, Zahid bersedia pada bila-bila masa untuk menjawat jawatan Timbalan Presiden.
2. Khairy Jamaluddin. Bakal Naib Presiden 1 dalam pemilihan parti akan datang. Sauh politik Khairy sudah terbenam jauh ke dalam sanubari pemimpin pelapis UMNO.
3. Shahrizat. Ucapan Kak Ijat memang tak pernah baik. Tak pernah. Tapi berjaya melobi gelaran ‘Tulang Belakang’ buat Kak Ijat lebih popular. Indispensable.
4. Hishammuddin Hussein. Markah simpati naik tinggi. Lakonan yang baik. Nasihat politik yang bagus oleh beberapa orang tycoon Cina yang nakkan perwakilan rasa rindu kepada beliau. Sebenarnya sudah sihat untuk berlari pun. Tapi biasalah, anak UMNO yang manja. Semua orang kena datang kepada beliau. Markah naik.
5. Jamil Khir. Potensi untuk naik ke jawatan Naib Presiden jika ada dalam kapal yang betul.
6. Shabery Cheek. Markah kerja banjir.
7. Fathul Bari. Bintang bersinar untuk UMNO. Jika dihadiahkan beberapa projek dalam masa terdekat, mampu pergi lebih jauh.
8. Khairul Azwan Harun. Bijak. Pandai ambil peluang.

9. Datuk Rauf SUK – kaya dan terus kaya.

Pengalah PAU2013
1. Shapie Apdal. Tak membawa kesan apa-apa. Kalau tidak kerana projek kecil KKLW, dah lama ke parit.
2. Azizah Dun. Mak Dara yang tak tahu apa nak buat dalam parti.
3. Mas Ermieyati. Biggest failure dalam PAU2013. Ucapan pun minta orang lain buat. Mengaku pulak tu. Konon sibuk ke Belgium. Poyo.
http://zamkata.blogspot.com/2013/12/kepimpinan-puteri-umno-yang-tidak.html
4. Zahida Zarik. Harapkan lawa sahaja. Idea tak ada. Failed.
5. Ucapan Presiden. Paling teruk dalam sejarah.
6. Muhyiddin Yassin. Elok letak jawatan sahaja. Tak ada idea. Habiskan penggal ini untuk menyusun kakitangan dan ahli keluarga menambah kekayaan.
7. Ibdillah. Pengerusi #lifestyle Pemuda UMNO. Hancussssss..
8. Irmohizam. Tak ada idea. Sangap.
9. Shapee Abdullah – antara ucapan paling bangang dalam PAU2013.
10. Musa ‘Melayu’ – hancusss…
11. Afandi Zahari – bodek tahap dewa. Failed.
12. MT Lantikan Yang Lain. Tak ada peranan. Sekadar tayang baju dan sampin mahal.

Disember 9, 2013 at 12:57 pm 1 komen

Penasihat PMO Akan Pastikan Maznah TEWAS TERUK

djjKadang-kadang timbul simpati dengan pejuang-pejuang UMNO yang bersungguh nak bersihkan nama parti. Tak mudah. Yang pelik, kita tahu, calon itu rosak, korup, salahguna kuasa, tumbuk rusuk, makan suap – tapi ada manusia yang bersungguh nak mempertahankan.

Shahrizat: Worth It?

Berbaloi ke UMNO pertahankan seorang ahli politik yang sudah rosak imej dan pembawaan peribadinya. Mengumpul harta dan memudahkan syarikat anak beranak?

Wajar wanita UMNO pertahankan? Kalau setakat elaun MAYANG yang dirisaukan, baik tanggal kain merah UMNO awak tu mak cik oooi….

UMNO dah tua dan sakit ni. Kalau mak cik semua masih nak pandang kepada elaun yang Shahrizat beri masa dia jadi Menteri, payahlah.

Cuba Mak Cik fikir, kalau orang lain yang menang pun, insya’Allah nasib mak cik semua masih terjaga. Mungkin tak dapat elaun setinggi zaman Kak Ijat, tapi ada. Mungkin tak ada daging lembu wagyu yang dihantar ke rumah, tetapi mak cik akan bersih dari rasuah.

MM vs JJ

Blog ini dimaklumkan, ada satu nasihat bersiri/dalam bentuk sms/whatsapp/wechat yang mengatakan Maznah Mazlan perlu ditewaskan dalam apa sahaja cara. Kalau boleh, pastikan undi di bawah sekali.

Ada whatsapp yang menggunakan jawatan Penasihat bertaraf Menteri di PMO, mahukan Maznah Mazlan tewas.

Apa ni sheikh? Apa ni?

Kalau ada masalah di Rompin, jangan sampai sabotaj orang di Pusat. Yang nak kena takut dekat perempuan ni pasal apa?

Badan dan minda dah sampai Amerika, tapi pemikiran masih bertaraf Kampung Orang Asli Tanam di Rompin. Aok ingat aok bijok sangat ke?

Aok pun bertanding juga. Jangan sampai nak jahanamkan orang. Kalau Tok Batin  Kampung Orang Asli boleh la aok beli dengan duit.

Blog ini nasihatkan Penasihat tersebut berhenti beri arahan bukan-bukan menggunakan nama Perdana Menteri/PMO. Kalau kita dapat lagi, kita akan buka banyak lagi pekung aok, termasuk menggunakan PR1MA untuk kepentingan anak beranak/saudara mara.

September 26, 2013 at 12:04 am 1 komen

Shahrizat vs. Azalina: Pak Lah Sungai Pencala Juga Yang Menang?

dr mashitahAdalah sesuatu yang sangat malang, tragedi politik apabila jutaan ahli wanita UMNO Malaysia hanya mampu mengetengahkan dua nama sebagai calon Ketua Wanita UMNO Malaysia. Kedua-dua nama adalah nama yang rosak dan tidak lagi dihargai oleh rakyat.

Blog ini tidak berminat untuk bercakap secara berlapik lagi. Kita sudah tidak boleh terus cover banyak cacat cela yang sebenarnya akan memberikan masalah kepada parti. Kalau pihak kepimpinan pun masih main permainan sama. Kacau kita.
Di kalangan rakan blogger, pemain media, ramai yang mengeluh dengan keadaan ini. Ada yang sudah menggelar pertandingan Kak Ijat dan Azalina adalah ibaratnya NFC vs. Banyak lagi syarikat yang Azalina ketuai.
Blog ini dimaklumkan, bahawa siapapun yang menang di antara kedua calon ini, kedua-duanya akan menjadi proksi kepada Pak Lah Sungai Penchala. Itu yang sedih. Maklumat lagi, kedua-duanya akan ditaja oleh beberapa syarikat yang turut menjadi tunjang kepada kekuatan pentadbiran Pak Lah pada suatu ketika.
KFC akan taja calon NFC. MRCB akan taja Azalina. Sejauh mana berita ini benar, tidak dapat dipastikan. Tapi sudah ada bajet khas yang akan disediakan bagi menjadikan pertandingan ciptaan ini sekadar meletakkan orang Pak Lah Sungai Penchala di tampuk Ketua Wanita Malaysia.
Apakah tak ada calon lain yang lebih layak dan mampu? Apakah tidak ada aktivis wanita, ahli akademik yang mampu Wanita UMNO berikan ruang untuk bertanding di peringkat yang lebih tinggi?
Wanita UMNO perlu orang baru. Orang yang tidak ada sampah rasuah. Memang sudah. Tapi kita percaya, ada. Soalnya, samada Wanita UMNO masih nak bermain dengan permainan lama.
Antara nama yang boleh difikirkan adalah Dr Mashitah (Baling) yang mampu menjadikan Wanita UMNO lebih berbau syurga berbanding hapak abattoir NFC atau lain-lain syarikat.
Apa salah, jika individu seperti Dr Mashitah, diberikan peluang untuk mengetuai wanita dalam tempoh yang sukar ini?
Presiden/Timbalan Presiden perlu lebih involved dalam menentukan kepimpinan Wanita. Bukan ikut sahaja keinginan dan rengekan NFC.

Julai 1, 2013 at 4:53 pm 6 comments


Februari 2023
I S R K J S A
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Capaian Umum

  • 75,348,190 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other subscribers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Adakah Destini Berhad Menjadi Ali Baba Untuk China Kuasai KTMB?
    Kesatuan Perkerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) telah membuat lapuran kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat usahasama antara Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dan Destini Berhad.Baca di sini :https://ismaweb.net/2021/03/03/kesatuan-mahu-sprm-siasat-kelulusan-usaha-sama-antara-destini-ktmb/Ianya adalah ekoran dari pengum […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Musram Rakuman

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • DANA POLITIK: JANGAN AMBIL TUKUL PUKUL KEPALA SENDIRI
    SEKIAN lama penulis mengikuti perkembangan perjalanan parti-parti dalam negara, hanya pada awal tahun ini, penulis terbaca LAPORAN AUDIT sebuah parti dihebahkan secara umum. Penulis memerhatikan, setiap pilihan raya, banyak parti terlihat berbelanja besar, poster, bendera, billboard besar, pentas ceramah, pemimpin menggunakan helikopter bergerak dari satu te […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Skin infections: How many common types are there?
    When it comes to skin infections, there are actually quite a few that you should know about. However, this should be common knowledge for any Malaysian student who is pursuing a medical degree or diploma such as a diploma in family medicine Malaysia, there are three common types of skin infections: bacterial, viral, and fungal.  […] The post Skin infections: […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Selamatkan Selangor Darul Ehsan

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Medan Info Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zina
    Cari jalan keluar mengatasi isu anak luar nikah -- Usah zalimi anak zinaBANYAK respons diterima mengenai isu `Anak zina boleh bin kepada bapa' yang menjadi tajuk fokus majalah Al Islam yang sedang berada di pasaran.Beberapa orang memberitahu penulis melalui e-mel, surat dan telefon serta orang tengah bahawa mereka membantah penulis menyiarkan fatwa Dr. […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Paling Popular

  • Tiada