Saifuddin Abdullah & Suara Moderat Najib

Datuk-Saifuddin-Abdullahhttp://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/10/19/Umno-Polls-Saifuddin-Temerloh.aspx
Former Temerloh MP Datuk Saifuddin Abdullah looks to be among the biggest losers in Saturday’s party elections.

After losing in his bid to be Temerloh Umno division deputy chief,  Saifuddin, who lost his parliamentary seat in the May general election,  could only garner 11 votes as of 10.30pm in the race for a supreme  council seat.

That has placed him in 40th position among the 62 candidates.

In a tweet on Saturday, Saifuddin tweeted; “I congratulate Azmi Mat  Ludin who has been chosen as the new Temerloh division deputy chief. I  respect the choice of the delegates.”
Ahlus Sunnah Wal-Jamaah (ASWJ)
Saifuddin suara yang waras dalam UMNO.

Dalam pada itu, Penolong Setiausaha Publisiti DAP itu memuji tindakan bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah yang tidak  bersetuju dengan cadangan itu.

Beliau merujuk Saifuddin yang juga Ketua Pegawai Eksekutif GKS pada  sidang media 10 Disember lalu menyatakan takrifan Islam dalam  Perlembagaan Persekutuan sudah memadai, tanpa perlu menetapkan kepada  Ahli Sunnah Wal Jamaah sahaja.

“Saifuddin mengatakan percubaan takrifkan Islam dengan cara sebegitu  adalah tidak inklusif. Mujurlah, suara kewarasan datang daripada  beliau,” katanya lagi
Syiah
Saifuddin dalam tulisan di Twitter berkata, beliau juga mengagumi Khomeini, dan  juga tokoh revolusi lain seperti ikon anti-apartheid Nelson Mandela,  pemimpin gerila Bolivia Che Guevara, dan pejuang kebebasan India Mahatma Gandhi.
“Saya kagum Mandela, Che Guevara, Ghandi, Mother Theresa. Adakah bermakna saya Kristian, komunis, Hindu?
“Saya juga kagumi Khomeini. Adakah saya Syiah?,” tulis bekas timbalan menteri pengajian tinggi itu.
Saifuddin Pilihan Najib
Di sebalik kritikan yang kerap kepada kerajaan, Saifuddin masih lagi menikmati gaji puluhan ribu di Global Movement of Moderates (GMM). Ini adalah baby YAB PM sendiri.
Kita boleh kata lah, suara Saifuddin adalah suara kebijaksanaan dalam UMNO dan PMO. Kalau Saifuddin bersuara, itulah lambang pemikiran sebenar Najib Razak.
Habis tu, buat apa Najib letak di GMM kalau bukan nak bantu dia.

Tinggalkan komen

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed