Hapuskan Sekolah Cina – Cakap BODOH Ketua UMNO Bahagian!

Oktober 23, 2014 at 6:05 pm 2 comments

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/calls-to-close-down-chinese-schools-stupid-talk-says-sarawak-cm-bernama

The Sarawak government is committed in efforts to help Chinese private schools in the state, said Chief Minister Tan Sri Adenan Satem today.

He regarded the call by certain quarters for the schools to be closed as “stupid talk”, saying that the school enrolment also included children from other races in Sarawak.

Today, he presented a cheque for RM3 million to the Sarawak United Association of Private Chinese Secondary School Management Board, to be distributed to the 14 Chinese private schools in the state.

“This is the beginning, next year there will be more,” he said at the event held at the Chung Hua Middle School No 1, Kuching.

He said although education came under the federal government’s jurisdiction, it did not hamper the state government from providing aid to the schools concerned.

——————

 
Banyak benda yang Ketua-Ketua UMNO Bahagian perasan bagus dari Semenanjung Malaysia untuk belajar politik daripada Ketua Menteri Sarawak ini. 
 
Hapuskan sekolah Cina ini kerja siapa? Ada yang kata kerja 6 KETUA BAHAGIAN/6 JAHANAM yang mempengaruhi Najib supaya mengangkat isu ini ke Perhimpunan Agung UMNO. Bodoh benarlah kalau Najib ikut cakap 6 JAHANAM ini. 
 
Siapa 6 Jahanam?
 
– Shafei Abdullah (Wangsa Maju)
– Fatmi (Kota Baru)
– Timbalan Menteri Pertanian (Six Million Dollar Man)
– Azeez (Baling)
– Syed Ali (Cheras)
– Seorang KB dari Pulau Pinang
 
Kata kelompok ini, Najib kena naikkan profail AGEENDA MELAYU dalam Perhimpunan kali ini. Apa kepentingan mereka ini pun kita tak faham. 
 
Setakat ini, Najib tak ikut pun. 
 

“Don’t worry about SJKC, because it is already enshrined in the Constitution and the law. It is even included in the National (Education) Blueprint,” he said to a standing ovation when officiating at the MCA’s 61st annual general meeting here.

MCA leaders have been in a tizzy after an Umno division leader proposed for a discussion to abolish Chinese-medium schools at his party’s general assembly next month, claiming the schools to be hotbeds for racism and anti-establishment sentiments.

Harap geng 6 JAHANAM sedar bahawa cadangan mereka ini memang tahap bodoh dan tidak layak difikirkan langsung. 

 
http://www.thestar.com.my/News/Community/2014/10/02/School-to-open-next-year-SJK-C-Wangsa-Maju-in-Taman-Danau-Desa-to-be-completed-in-November/
Najib patut sedarkan geng 6 JAHANAM ini bahawa mereka masih main politik lama. Zaman batu punya politik.
Najib dan transformasi lah!!!
Advertisements

Entry filed under: Najib Tun Razak, Sekolah Cina. Tags: , , , .

Anwar Yakin Bebas! Anwar Nak Ke UNISEL…Azmin Tak Bagi

2 Komen Add your own

  • 1. gasing  |  Oktober 23, 2014 at 7:30 pm

    Yg isab pelir cina tu yg bodo

    Balas
    • 2. crv  |  Oktober 29, 2014 at 12:02 pm

      kan…sokong gasing….buat sekolah satu aliran kan lebih baik…ni asyik la mengikut telunjuk cine berak tak basuh tu….

      Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Oktober 2014
I S R K J S A
« Sep   Nov »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Capaian Umum

  • 75,316,472 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 145 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 NOTORIOUS COMPUTER HACKERS
    10 Notorious Computer HackersBy Robert Grimminck, Toptenz, 26 May 2017.To some people, hackers are modern-day Robin Hoods or Guy Fawkeses. They’re fighting a moral battle against people and systems that they feel are oppressors. On the other hand, there are people who simply view hackers as vandals and criminals.One group that you may notice missing from the […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • TRUMP, "THE MOVEMENT", dan Kerajaan Malaysia pada 2050
    President Donald J. Trump. 45th President of The United StatesSempat menonton dan membaca teks ucapan,  Presiden Donald J. Trump sebentar tadi. Ia satu ucapan yang sangat berani dan hebat!Beliau dengan bangga meraikan kejayaan "Movement" beliau dalam menumbangkan Institusi Politik Amerika yang beliau gelar "The Establishment", iaitu kelom […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • FB terpegun, Tun terkejut ... 1,000 keluar PPBM
    Di hari pertama Ramadhan, Tun sayu, FBooker cytro PPBM terkejut ...Ya ... itu yang diumum.Isunya Muhyiddin ...Isteri pun gemuk ...Salah Tun tak mahu dengar cerita. Tak dengar apa lagi berlaku di bawah ...Hanya mahu jatuhkan Najib tapi asas tidak kukuh. Hanya dendam dan maksud tidak jelas.Parti tiada hala tuju.Dah patut pencen dok sejadah saja.http://snapshot […]

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Usahlah Cemari Kemuliaan Ramadan Dengan Pembaziran
    KUALA LUMPUR: Ramadan datang lagi. Tahun ini umat Islam di Malaysia mula menjalani ibadah puasa pada 27 Mei dan sebulan kemudian bertamu pula Syawal dengan Hari Lebaran yang dinanti-nantikan terutamanya golongan perantau untuk balik kampung. Kalau hendak diikutkan, belum pun masuk bulan Ramadan sudah terasa mood serta suasana hari raya. Ini dapat dilihat den […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! ADAM ROSLY MANA MAU LARI?
    Ingat lagi tak masa mula-mula malaun mi kena tangkap dulu? Bukan main happy dia siap tunjuk THUMBS UP lagi, kununnya dia bangga dan tak takut sebab dia clean la dia ingat.Lepas siasatan dengan SPRM. Segala macam penipuan dia semua terkantoi. Budak terencat ni ingat dia boleh suka-suka je tipu sama SPRM. Dia tak tau SPRM ni pakar dalam penyaisatan dan dengan […]

RSS Musram Rakuman

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Kerjaan BN Sabah- Sudah Mantap: Mengapa Perlu Ubah?
    Perjuangan parti Warisan Sabah, kononnya mahu kerajaan negeri yang kuat, supaya kerajaan pusat mendengar suara rakyat Sabah. Sejak tahun 2004, kerajaan negeri Sabah adalah kerajaan terkuat di negara ini, selepas negeri Sarawak. Jadi mengapa mahu mencari lagi kerajaan negeri yang kuat???Terlupa kah Datuk Shafie Apdal, bahawa Sabah dan Sarawak merupakan simpan […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

%d bloggers like this: