Anwar Kata Pemuda PAS – BAHLOL!!!

Januari 31, 2012 at 12:03 am 7 comments

 

 

Menarik mesyuarat koordinasi malam tadi di kalangan pimpinan PKR. Sambil tengok AJL, sebab Ketua Cabang Parit Sulong bertanding; mereka berbincang banyak perkara yang melibatkan koordinasi menjelang pilihanraya. Antara isu yang ditimbulkan adalah keperluan bajet menjelang kempen PRU nanti. Ramai yang memberikan pendapat. Rata-rata mengakui, keperluan bajet sekurang-kurangnya DUA KALI GANDA daripada bajet tahun 2008. Dua kali ganda.

Memang Kerajaan Negeri Selangor sudah asingkan keperluan pilihanraya – RM300 juta di peringkat awal. Namun, tumpuan akan diberikan kepada Selangor. Apa keperluan Negeri lain? Mereka juga perlukan pembelaaan.

Disinilah Anwar memberitahu bagaimana Pemuda PAS adalah kumpulan yang bahlol dan tidak ada strategi.

Anwar menerangkan bagaimana kenyataan yang dibuat baru-baru ini mengenai Israel – adalah bertujuan khas mendapatkan dana pilihanraya. Setelah diasingkan oleh kebanyakan lobbyists group dan NGO antarabangsa; Anwar perlu merapatkan diri semula dengan mereka. Oleh yang demikian, kenyataan Anwar baru-baru ini adalah khusus untuk membuka jalan mendapatkan dana luar.

Open Society milik George Soros tidak akan membantu jika Anwar masih mengambil pendekatan anti APCO. Ini sudah diberitahu kepada Anwar secara jelas. Malahan, Anwar juga mengakui bahawa Open Society hanya akan memberikan dana jika Anwar mampu mengubah pendirian mengenai isu Israel.

Pemuda PAS yang BAHLOL – kata Anwar tidak tahu bahawa mereka akan berjuang dengan poket kosong kalau tidak dengan bantuan PKR. Kebahlolan Pemuda PAS ini hanya akan meranapkan peluang PR dalam PRU yang akan datang.

Nampaknya ini soal DANA untuk PRU yang akan datang. Bukan soal ideologi.

Kita kena faham permainan dan gelagat Anwar ini…

About these ads

Entry filed under: Anwar Ibrahim Baru?, Pilihan Raya Umum 13, Strategi Politik PKR, Weakest Link in PR. Tags: , , , .

Anwar Arah PAS Matikan Gerakan Hasan Ali Beda MAHATHIR dan Anwar

7 Komen Add your own

  • 1. rebelrenegade  |  Januari 31, 2012 at 3:18 am

    Salam,

    Jika betullah apa yang berlaku seperti yang ditulis di atas, maka saya merasa sedih. Mengharapkan dana dari bangsa yang tidak pernah memandang tinggi orang Asia dan orang Islam khususnya semata-mata untuk menjatuhkan pemerintah dari kalangan senegara sendiri. Sesungguhnya inilah permainan politik kuasa. Ianya amat kotor sekali. Sememangnya bangsa kulit putih ini memang tidak senang dengan pembangunan & kejayaan orang-orang Timur. Ada sahaja cara mereka untuk mempastikan orang-orang Timur kekal di bawah telunjuk mereka. Malang sekali, ada ramai orang-orang Timur tidak kisah menjadi alat mereka ini bagi tujuan tersebut. Kolonisasi bakal berlaku semula?

    Balas
  • 2. Amirul  |  Januari 31, 2012 at 11:41 am

    Hai.. lain macam aje post kali ini.. Adakah Blogger Gelagat Anuar dah berpaling tadah ke Pakatan??? Seolah-olah cuba untuk memperbetulkan kenyataan Anuar yang dia sebenarnya tak menyokong Negara Israel tetapi dia nak budget aje. Kekadang kena berhati-hati bila mmeberikan kenyataan…

    Balas
  • [...] Link Like this:LikeBe the first to like this post. [...]

    Balas
  • 4. kialjr65.com  |  Februari 1, 2012 at 8:33 am

    Reblogged this on KUkial_Jr@com.

    Balas
  • 5. naqqib  |  Februari 3, 2012 at 3:40 pm

    bahan2 ini terlalu berat untuk dicernakan oleh otak Pemuda Pas.

    mereka hanya boleh telan iklan ubat kuat sex di Harakah..kah..kah..kah..

    Balas
  • 6. nalyus  |  April 25, 2012 at 8:02 pm

    war lah yg bahlol.sbb war ikut telunjok israil lanatullah.klu war ikut israil.war pun laknatullah jugalah

    Balas
  • […] GA – Menarik mesyuarat koordinasi malam tadi di kalangan pimpinan PKR. Sambil tengok AJL, sebab Ketua Cabang Parit Sulong bertanding; mereka berbincang banyak perkara yang melibatkan koordinasi menjelang pilihanraya. […]

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2012
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Capaian Umum

  • 44,075,534 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 121 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 MOST MASSIVELY POPULAR SMARTPHONES YOU’VE NEVER HEARD OF
    The 10 Most Massively Popular Smartphones You’ve Never Heard Of By Pranav Dixit, Wired, 14 April 2014.Good old America, land of the hot new smartphone. HTC Ones, iPhones, Samsung Galaxies - these devices are relatively common here and, thanks to the subsidized structure of our wireless plans, mostly within financial reach for large segments of the population […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • PR Akan Keluarkan Deklarasi Baharu Tentang Hudud – Anwar
    AIDCNews – 16/4/14 – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata terdapat keperluan untuk Pakatan Rakyat mengeluarkan semula deklarasi bersama tentang hudud selepas perkara sama pernah dilakukan pada 28 September 2011. Menurut Anwar, isu pelaksanaan hukum tersebut harus diperincikan terlebih dahulu dan pelaksanaannya hanya boleh dilakukan jika negara […]

RSS Perak Today

  • Ringgo (Arrow) Tepis Tuduhan Jadi Ahli PAS
    KUALA LUMPUR: Bekas vokalis kumpulan Arrow iaitu Ringgo menafikan pernah menyertai dan bergiat aktif dengan parti politik pembangkang iaitu PAS. Ringgo atau nama sebenarnya Mohd  Zain Ramli, 45, berkata, dakwaan kononnya dia menyertai parti tersebut apabila dia sering dilihat memenuhi undangan nyanyian yang dianjurkan pihak pembangkang. “Saya tidak pernah me […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

  • PANAS BERAPI! SINDIKET PUSAT TAHFIZ SUDAH KEMBALI???
    Tahniah Perak Today kerana anda telah mengutarakan satu isu yang sudah lama menghantui kita semua selama ini, Aku nak cerita pasal Pusat  Tahfiz yang telah diexpose oleh Mazidul dan beberapa akhbar lain. Dah lama senyap kan? Ingatkan dah habis. Oh tidak, aku letak artikel Mazidul kat sini untuk ingatkan kembali sindiket ini:Alhamdulillah, saya panjatkan kesy […]

RSS Musram Rakuman

  • Hukum Hudud Kelantan: Pakatan Rakyat Bakal Berpecah
    JIKA benarlah PAS serius untuk membentangkan usul di Dewan Rakyat Jun ini secara bersendirian berhubung pelaksanaan Hukum Hudud Di Kelantan; kemungkinan besar tindakan itu akan menghancurkan pakatan longar Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat adalah terdiri daripada Parti DAP, PKR dan PAS.Pakatan tiga parti itu sebenarnya wujud selepas PRU-12 dan sehingga kini tid […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • PEMILIHAN PKR: CALON PRESIDEN DILARANG MENGADU KEPADA MEDIA
      Calon Presiden akan kehilangan kelayakan bertanding sekiranya menghubungi media untuk mengadu perselisihan dalam pemilihan PKR. PETALING JAYA -APR 11: Calon-calon pemilihan PKR di semua peringkat diingatkan supaya menjaga tindak-tanduk sepanjang tempoh berkempen atau berdepan hukuman penarikan kelayakan bertanding. Dalam satu sidang media hari ini, Pengeru […]

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Hukum Hudud Kelantan: Pakatan Rakyat Bakal Berpecah
    JIKA benarlah PAS serius untuk membentangkan usul di Dewan Rakyat Jun ini secara bersendirian berhubung pelaksanaan Hukum Hudud Di Kelantan; kemungkinan besar tindakan itu akan menghancurkan pakatan longar Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat adalah terdiri daripada Parti DAP, PKR dan PAS.Pakatan tiga parti itu sebenarnya wujud selepas PRU-12 dan sehingga kini tid […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 121 other followers

%d bloggers like this: