Fokus Semula Permatang Pauh

Januari 21, 2013 at 11:36 am 4 comments

mahathirSpecial instruction Anwar kepada beberapa orang inner circle – untuk turun semula ke Permatang Pauh dan buat analisa selepas lawatan Tun Mahathir ke kawasan tersebut. Pada mulanya, Anwar tak risau langsung dengan kehadiran Mahathir. Pada Anwar, ‘old man’ will not make an impact. Cumanya, Anwar jadi rasa tak sedap hati kerana kebanyakan kawasan di Permatang Pauh sudah berani meletakkan banner Mahathir secara terbuka.
Semua orang tahu, selepas 1998, Permatang Pauh adalah KUBU KUAT PKR dan Anwar. Takkan ada orang luar yang mampu tembus. Malahan, pada hari ini, Anwar dengan yakin sekali mengatakan, letaklah siapa sahaja, dia masih mampu menang walaupun tangan diikat di belakang. Ramai kawan-kawan PKR yang pernah dengar ayat ni. Makna kata, Permatang Pauh bukan untuk orang lain. Anwar dan keluarga sahaja.
Anwar dapat report selang sejam, sepanjang ucapan Tun di Permatang Pauh. Antara yang Anwar tahu Tun akan bangkitkan, adalah mengenai RCI. Anwar tahu, dan minggu ini memerlukan cerita baru yang boleh Anwar spin mengenai isu RCI. Setakat ini belum ada.
Anwar cukup terperanjat apabila dimaklumkan oleh seorang Koperal cabuk, kehadiran lebih 6,000 orang. Mana pergi sentimen benci Mahathir yang patut ada di Permatang Pauh? Lebih mengecewakan Anwar, semua ini disusun oleh Ibrahim Ali. Injured politician. Tapi mampu kumpul 6,000 orang. Shit.
Anwar mahu Azmin fokus kepada RCI – sementara Rahim Ghouse dan Md Nur Manuty diberikan special tasking untuk gauge semula penerimaan orang di Permatang Pauh mengenai polisi PKR ketika ini.
Artikel A Kadir Jasin mengenai RCI juga menarik perhatian Anwar. Antara yang disebut Kadir Jasin:-

SHOULD we be curious that Parti Keadilan Rakyat’s deputy president, Mohd Azmin Ali, is so worried about the so-called attempts to implicate his boss, (Datuk Seri) Anwar Ibrahim, in the Sabah immigrant issue or is there something more than meets the eye?
After all, the Royal Commission of Inquiry (RCI) had just started its work.
Or is there something intimate that he knows about Anwar’s alleged involvement in the Sabah’s immigrant issue that many young Malaysians are not aware of?
Older Malaysians who know Anwar from his student days may be less surprised about his many political and social involvements and the evolution that he went through before, during and after his Umno days.
Azmin had alleged that the PKR had received information about a plot to implicate Anwar in the on-going inquiry.
Ayat yang paling Anwar tak tahan:-
‘…..In the case of Sabah politics, in which the immigrants play a major socio-economic and political role, Anwar was for many years its key handler. Because he was one of the most trusted and ambitious allies of then Prime Minister, (Tun) Dr Mahathir ‘the Wizard’ Mohamad , he got to handle not only Sabah politics but also money that went with it – government as well as party money.
Cilaka punya Kadir. Key handler ni yang jadi masalah ni. RCI ada masalah. Permatang Pauh ada masalah.
About these ads

Entry filed under: Pakatan Rakyat, PKR, RCI, Royal Commission of Inquiry. Tags: , , , , , .

Kenapa Anwar Pula Goyang Dengan RCI??? Anwar Ketawa Besar…Pasaran Saham Hilang RM35b

4 Komen Add your own

  • 1. Anonymas  |  Januari 21, 2013 at 4:39 pm

    hahaha habislah, kantoi la yang dia ada ‘tangan’ dalam imigrasi Sabah. Aku tak heran kalau lepas ni ada demo jalanan/roadshow anti RCI.

    Balas
  • 2. @kiyaijr.com  |  Januari 23, 2013 at 10:30 pm

    Reblogged this on Ujud"Nya" pasti.

    Balas
  • 3. Tanpa Nama  |  Januari 25, 2013 at 1:30 am

    After the RCI, those found guilty should be placed in jail especially if the OLD HORSE for selling our beloved country to the you know hwo!

    Balas
  • 4. Bunny  |  Januari 26, 2013 at 4:51 pm

    End of the road for this guy. He will be a forgotten man. What a way to go.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Januari 2013
I S R K J S A
« Dis   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Capaian Umum

  • 44,433,869 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 122 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 FASCINATING TALES OF ANCIENT MAYAN CIVILIZATION
    10 Fascinating Tales of Ancient Mayan Civilization By Chris Flynn, Toptenz, 24 April 2014.Even the most preliminary studies of the Mayans will tell you they were a very remarkable people. Their building block-styled pyramids date back at least as late as those of ancient Egypt, they were advanced in mathematics, had a more sophisticated handle on astronomy t […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Benar Janji Allah
    Benar janji Allah, Yang Hak pasti mengatasi Yang Bathil.   Berkat doa, istiqamah dan sabar selama 6 tahun, saya bersyukur ke hadrat Ilahi dengan keputusan Mahkamah hari ini yang memihak pada saya.Saya dan keluarga menghormati keputusan Mahkamah hari ini.Kebenaran ini penting dan amat bermakna buat saya dan seluruh keluarga saya.Yang pasti, saya dan keluarga […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Mesej Di Sebalik Laman Anwar Padam Kenyataan Peguam Pro Azmin…
    AIDCNews – 25/4/14 – Pada 31 Mac, laman rasmi Ketua Umum PKR, anwaribrahimblog.com/ memaparkan satu artikel bertajuk “[KENYATAAN MEDIA] Peruntukan undang-undang benarkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim menjawat jawatan Presiden Parti Keadilan Rakyat,” namun tidak lama kemudian artikel itu telah dipadamkan tanpa sebarang alasan. Selepas itu, Anwar menarik diri berta […]

RSS Perak Today

  • Hoki: Kami sudah sedia
    Faizal (kanan) tekad merebut tempat dalam kesebelasan utama negara pada kejohanan CC1 di Kuantan bermula esok:- PENYERANG hoki negara, Faizal Saari mengakui dia dan rakan sepasukan yang lain bersemangat tinggi untuk merebut tempat pada kejohanan Cabaran Juara-Juara 1 (CC1) di Kuantan, Pahang, yang akan membuka tirai esok. Menurutnya, beliau juga sudah tidak […]

RSS Laman Izzs

  • ISTERI MENGAMUK SUAMI CURANG PART 3; Akhirnya Semuanya Terbongkar!!!?
    Macam- macam rupanya cara manusia mencari publisiti.Rupanya segala yang terjadi adalah sebuah lakonan bersempena menyambut kehadiran bulan April atau lebih dikenali sebagai April Fool's.Segalanya dibongkar oleh halaman facebook APT;(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s) […]

RSS Parpu Kari

  • CILI KASI TARUK! APAKAH FELDA BODOH KERANA MENARIK BALIK SAMAN? INI CERITA SEBENAR...
    Aku yakin ramai penyokong UMNO marahkan UMNO diatas keputusan menarik balik saman terhadap Saifuddin Nasution. Ada yang begitu marah sampai mereka luahkan melalui media sosial. Yalah lepas apa yang berlaku dalam episod Tian Chua yang dah la saman ditarik balik pastu ada pulak gambar SUA UMNO diambil bersama penghasut no 1 tu.Tapi kan, khabarnya kali ini kisa […]

RSS Musram Rakuman

  • Anwar Pantau PKR Dari Penjara
    Setiap kali Anwar memantau PKR daripada penjara, kemampuan parti itu menang kerusi pada PRU sangat terhad, malah satu ketika hanya kerusi Parlimen Permatang Pauh mampu dimenangi.Hanya tahun 2008 dan 2013, kerusi PKR bertambah, atas sebab Anwar sudah bebas. Jawatan Presiden PKR tetap pada Wan Azizah isterinya, atas sebab, tidak orang yang berpeluang bertandin […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Brunei : Hudud deferred due to unavoidable circumstances
      THE implementation of the Syariah Penal Code Order has been “deferred” from April 22 to a later date “due to unavoidable circumstances“, said the assistant director of the Islamic Legal Unit. While delivering a briefing on the new legislation to the Malaysian expatriate community, Dk Hjh Jauyah Pg Hj Mohd Zaini said the enforcement ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Anwar Pantau PKR Dari Penjara
    Setiap kali Anwar memantau PKR daripada penjara, kemampuan parti itu menang kerusi pada PRU sangat terhad, malah satu ketika hanya kerusi Parlimen Permatang Pauh mampu dimenangi.Hanya tahun 2008 dan 2013, kerusi PKR bertambah, atas sebab Anwar sudah bebas. Jawatan Presiden PKR tetap pada Wan Azizah isterinya, atas sebab, tidak orang yang berpeluang bertandin […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 122 other followers

%d bloggers like this: