Get MUSA HASSAN NOW!

November 30, 2012 at 11:27 am 9 comments

Itu arahan terbaru yang dikeluarkan Anwar petang semalam. Jangan bertangguh lagi. Mendengar apa yang diperkatakan perwakilan UMNO pada ketika ini, Anwar merasakan wujud keperluan Musa Hassan dibawa ke dalam mainstream politik.

Anwar tidak mahu MUSA HASSAN masuk PAS. Anwar mahu Musa masuk PKR. Pesanan Anwar kepada Saifuddin Nasution – Musa Hassan should be joining PKR and not PAS. Period.

Anwar tahu, Pas mendapat advantage besar apabila beberapa pegawai senior Polis dan Kastam mengambil keputusan untuk bersama parti tersebut. Sedang PKR masih lagi terkapai-kapai tanpa seorang pun ‘public figure’ yang boleh dibanggakan.

Anwar mungkin tidak sedar bahawa imejnya sangat kotor dan tidak elok. Inilah sebabnya kebanyakan bekas penjawat awam tidak selesa bersama PKR. Kelemahan ini memang Anwar perlu perbaiki.

Menurutnya, bekas orang nombor tiga dalam Polis DiRaja Malaysia (PDRM),  Datuk Fauzi Shaari sudah pun menyertai Pas dan menjadi ahli seumur  hidup.

Dakwanya, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pula sedang mengintaiintai untuk bersama Pas.

“Tan Sri Musa dah kata, perangkaan jenayah yang dikeluarkan PDRM tidak  boleh dipercayai, bahkan hakikatnya jenayah meningkat dengan dahsyat,”

Soalnya, berjayakah Saifuddin bawa masuk MUSA HASSAN ke dalam PKR?

Yang pastinya, Musa kenal Anwar luar dan dalam. Luar dan dalam.

About these ads

Entry filed under: Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR. Tags: , , , .

MuHas vs. FuHas Abdul Rahman Maidin to CORPORATIZE PAS?

9 Komen Add your own

  • 1. Jiwa Melayu  |  November 30, 2012 at 3:23 pm

    Riasau dan sedih kenapa ada orang-orang yang pernah berada di pihak Kerajaan dahulu tiba-tiba joint PKR dan PAS bila mereka bersara atau berhenti kerja. .Inilah akibatnya kalau ada tangan-tangan di atas yang suka campur tangan dalam urusan dan tugas semasa mereka berada di pihak Kerajaan dahulu kerana sebab-sebab tertentu. Kerana kepentingan diri individu terlibat, imej Kerajaanlah yang tercalar dan ini tentulah tidak baik lebih-lebih lagi bila pilihanraya semakin hampir.
    PM dan TPM perlu sekali bertindak terhadap individu-individu yang berkenaan walapun dia ada kedudukan dalam Kerajaan. Semoga Allah sentiasa melindungi Kerajaan sekarang daripada nafsu gelojah petualang bangsa.

    Balas
  • 2. shams  |  Disember 3, 2012 at 10:26 am

    hahahahahaha…..giler ar nak anwar nak kawan dengan musa…hahahahaha

    Balas
  • 3. mat spin  |  Disember 5, 2012 at 7:27 am

    tak logik langsung anwar nak amik musa hassan..nak spin pun agak-agakla hahaha

    Balas
    • 4. Anonymas  |  Disember 6, 2012 at 11:36 am

      dulu anwar pernah jadikan HAKIM yang mendakwa dia dalam Sodomy 2.0 untuk join dia. Tak mustahil, sebab dia ayat power…leleh..tak kira lelaki atau perempuan bisa longlai gitu

      Balas
      • 5. Tanpa Nama  |  Disember 13, 2012 at 3:20 pm

        Musa tu…dah pencen banyak komen pulak?

  • 6. Tanpa Nama  |  Disember 13, 2012 at 3:19 pm

    Musa tu…..kenapa ? dah pencen banyak mulut pulak…?

    Balas
    • 7. jalil  |  Disember 30, 2012 at 10:40 am

      biasa la dlm kerajaan mana boleh bising2. tak pasal2 kena tendang kang. dah pencen baru boleh bukak mulut. tan sri musa ni aku rasa is a credible man. aku rasa lah.dia bukak mulut pun sebab tak puas hati dgn kelakuan krjn dulu je. tak semesti dia nak join oppo. cuma oppo aje perasan semua yg kritikal dgn kerajaan ni sokong dia. aku pun kritikal dgn krjn tapi tak join pembangkang pun.

      Balas
      • 8. Anonymas  |  Januari 3, 2013 at 3:26 pm

        “cuma oppo aje perasan semua yg kritikal dgn kerajaan ni sokong dia. ”

        mereka percaya “The enemy of my enemy is my friend”. Mereka taktau yang ada segolongan besar pihak neutral, tak menyebelahi mana-mana pihak

  • 9. fiq  |  April 30, 2013 at 4:29 pm

    tak kita mana tan Sri nak masuk pas Ker keadilan ker .lets do it for the pakatan benefit…our mission is to bring down to earth the barisan nasional and the corrupt people….let’s give Musa Hassan thumbs up….

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2012
I S R K J S A
« Okt   Dis »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Capaian Umum

  • 63,419,285 Capaian

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 130 other followers

Arkib

RSS Berita Terkini – Sodomi II

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Aidc Club

  • Anwar Tunjuk Garang Depan Duta Asing
    Kenapa Anwar garang? Sebab dia nak tunjuk kepada kedutaan asing..terutamanya Australia (base Amerika di Asia) yang dia masih hebat berpidato..masih ramai yang terpengaruh dengan retorik2nya.. Kenapa anwar tunjuk hebat ‘retorik’? Sebab itulah skill yang dia ada..retorik semata2..janji sana…janji sini..sekarang janji Dayak baru pula…semuanya tabur janji saja.. […]

RSS Ali Zul

  • 10 AWESOMELY DISORIENTING UPSIDE-DOWN HOUSES
    10 Awesomely Disorienting Upside-Down HousesBy Sarah Jones, Scribol, 22 April 2015.They look like something created by magic, seemingly defying all sense. Perhaps an unbelievably powerful tornado has flipped them onto their roofs - but that still doesn’t quite explain the lack of detritus and damage to their often incredibly detailed facades.Haus-Kopf-über i […]

RSS Mohd Saiful Bukhari

  • Pasca Sabitan: Cukup sekadar di Mahkamah
    Assalammualaikum dan Salam SejahteraFakta Kes1.    Saya sebagai Pengadu telah membuat Laporan Polis pada tahun 2008.2.    Susulan daripada Laporan Polis terbabit DSAI telah pun dituduh dan kemudiannya disabitkan, sebagaimana pertuduhan di peringkat Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.3.    Saya telah pun memberikan keterangan secara bersumpah di Mahkama […]

RSS Nasionalis 1946

  • Ucapan Presiden UMNO di PAU 2009
    Seawalnya saya ingin berkongsi Firman Allah SWT, dalam surah As-Saff ayat yang ke-4‘Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang di jalanNya, dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti satu ‘bun-ya-nun-marsus’ yakni bangunan yang tersusun kukuh’.Kemudiannya pesan daripada Saidina Ali bahawasanya :‘Sesuatu yang benar dan hak namun tidak te […]

RSS The Unspinners

RSS Malaysian United

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Politik Malaysia

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Politik MAS

  • SMS Fitnah Dan Hasutan
    1. Maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dgn undi warga asing.Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN. ABU!    Sender: +447797990997 (UK, JERSEY TELECOM)    Message centre: +447797706027     Sent: 4-May-2013  Time: 02:16:32 pm2. Berita baik 50%-70% Tentera/Polis telah undi PR. Jangan gentar. Undi perubahan. Mereka b […]

RSS Anwar Aidc

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Perak Today

  • Tabah hadapi ujian
    Apabila disahkan menghidap kanser rahim tahap satu selepas menjalani pemeriksaan kesihatan rutin pada Jun tahun lalu, pelakon Mak Jah atau Maimunah Ahmad, 67, tetap optimis dengan ujian melanda. Segala rasa sakit dan derita diletak ke tepi. Tumpuannya kini terus bekerja mencari sumber pendapatan untuk menampung perbelanjaan rawatan yang mencecah hampir RM4,0 […]

RSS Lydia USM

  • Kecoh..? Datuk Ismail Kijo Dapat Surat Akuan Bersumpah Sebagai Hadiah Perkahwinan...?
    Terlebih dahulu nak wish la Selamat Pengantin Baru buat Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo.....Cayalah Datuk, bini baru muda giler tuu. Memang muda, baru 25 tahun!Tapi yang tak bestnyer, ada pulak sorang ahli cawangan Umno yang mengaku dirinya dari Cawangan Taman Tasik Tambahan buat Akaun Bersumpah.... Dia kata sebagai Ketua Bahagian Umno, Datuk I […]

RSS Laman Izzs

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Parpu Kari

RSS Musram Rakuman

  • Tun M Masih Popular
    1. Walaupun sudah bersara daripada kerajaan, Tun Dr Mahathir Mohamad masih dilihat berkarisma dan mempunyai ketajaman kata-kata sama seperti berada dalam kerajaan dahulu. Dua aspek ini paling digeruni lawan dan ketika ini ia satu-satunya senjata yang ada pada bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu.2. Dalam jelajah pertama Dr Mahathir di Kelab K, Ta […]

RSS Malaysian Hotest Blog

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Kita Gempur

  • Pemuda PAS Pulau Pinang : Jangan Cuba Salahkan Kami
    dakwa Mohd Sabu & Dr Mujahid gagal bertemu akar umbi   1. Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Dato Dr Mujahid seharusnya memohon maaf kerana gagal menangani isu berkaitan desakan akar umbi PAS di PRK Permatang Pauh, dan bukannya menyalahkan Dewan Pemuda PAS (DPPN) Pulau Pinang seperti yang dilaporkan dalam akhbar. Di mana beliau menuduh DPPN ...

RSS Negara Kita

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Spot The Blogger

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

RSS Siput Uda

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Apa yang Tersurat

  • Tun M Masih Popular
    1. Walaupun sudah bersara daripada kerajaan, Tun Dr Mahathir Mohamad masih dilihat berkarisma dan mempunyai ketajaman kata-kata sama seperti berada dalam kerajaan dahulu. Dua aspek ini paling digeruni lawan dan ketika ini ia satu-satunya senjata yang ada pada bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu.2. Dalam jelajah pertama Dr Mahathir di Kelab K, Ta […]

RSS Hikayat Seorang Aku

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS My Blog Hub

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Reformasin

  • SPENDA INI MEMBUNUHKU!! - MUSTAFA ALI
    Seorang lelaki miskin akan berkahwin dengan gadis pujaan hatinya, namun dia teringin sekali memiliki spender baru. Kerana ketiadaan wang yg habis dibelanjakan unt hantaran, ibunya dengan sepenuh kasih sayang menjahit sehelai spender dari guni beras.Sebagai pengantin baru, malam pertama yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Walau agak segan, dengan rasa agak ya […]

RSS Ahmad Zaki

  • Matahari & Bulan sebenarnya mengelilingi Bumi
    Oleh : Syaikh Muhammad bin Shaleh Al-Utsaimin Dalil-dalil syariat secara lahir mengatakan bahwa matahari mengelilingi bumi, sehingga perputarannya itu menyebabkan terjadinya pergantian siang dan malam di muka bumi. Kita tidak bisa membantah makna lahir dari dalil-dalil tersebut kecuali dengan dalil yang lebih kuat, yang memungkinkan kita, menakwilkannya deng […]

RSS Mulut Melayu Realiti

  • Hudud: Memecah atau menyatu masyarakat? - Suatu jawapan kepada masyarakat majmuk di Malaysia
    Isu hudud sentiasa mendapat perhatian masyarakat Malaysia sama ada di kalangan orang Islam atau yang bukan Islam.  Isu yang masih belum ada penyelesaian muktamad ini menjadi lebih menarik kerana ianya kerap muncul ketika menjelang PRU. Semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang ingin mengambil keuntungan dari isu ini.  Maka adalah sukar diterima jika isu […]

RSS Jejak Habib

  • Terdapat ralat. Suapan ini mungkin tidak dapat dihubungi. Sila cuba lagi.

RSS DUN Semarang

  • Lembu dan BABI Saravanan atau Penyamaran..
    Ini kisah terbitan Feb 2010...agar melayu tidak pernah akan lupa...kisah lembu..Semuga menjadi renungan anak BangsaKU....Melayu dan Islam..DIMANA sahaja, dibumi Tanah Melayu ini, orang Melayu akan setiap detik akan menerima penghinaan, thomahan dan dipandang jijik. BETUL?. Mereka hanya berpura suka, sokong, manis muka jika segala keUNTUNGAN berpihak kepada m […]

RSS Spot The Bloggers

  • Sudikah Najib Bersumpah Lagi
    Najib telah bersumpah tidak mengenali wanita Mongolia, Altantuya Sha'aribu di  3 buah Masjid!Kini sudikah lagi Najib bersumpah bahawa beliau tidak mengenali si flamboyant Jho Taek Low yang di cop sebagai master-mind didalam urusniaga 1MDB.Ramai juga yang tunggu....

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 130 other followers

%d bloggers like this: